AR Packaging kjøpes av Graphic Packaging for kjempebeløp

PUBLISERT: 21 mai 2021
OPPDATERT: 26 januar

|Harald Schulz, AR Packaging.|Michael Doss

Graphic Packaging Holding Company og CVC Capital Partners Fund er enige om en avtale om oppkjøp av AR Packaging for 1,45 milliarder euro.

AR Packaging Group AB er Europas nest største produsent av fiberbasert forbrukeremballasje. Det pågående oppkjøpet vil gi foretaket en økning i salget på 1,1 milliarder årlig og 160 millioner årlig i justert EBITDA. Dessuten er det ventet en synergieffekt på 40 millioner kroner gjennom 36 måneder etter at salget er avsluttet. Forretningen forventes å påvirke selskapets verdi per aksje og kontantstrøm umiddelbart.

Muligheter for økt verdiskaping
Michael Doss, CEO i Graphic Packaging

– Oppkjøpet av AR Packaging vil gi oss til betydelig muligheter for økt verdiskaping, sier Michael Doss, CEO og konsernsjef for Graphic Packagaging.

– AR Packaging har 25 produksjonsanlegg i Øst- og Vest-Europa som gir oss betydelige skalerings- og kostnadseffektivitetsfordeler som styrker vårt nåværende nærvær og evne til å betjene kunder over hele Europa og verden.

– Vi er glade for å ønske Ar Packaging-teamet velkommen til et samarbeid om å øke vårt engasjement for bærekraftig emballasjeløsninger og støtte overgangen til sirkulær økonomi.

Tydelig strategi
Harald Schulz, VD og konsernsjef i AR Packaging.

Harald Schulz er VD og konsernsjef i AR Packaging og er stolt over fremskrittene de har gjort.

– Vi har opprettet en tydelig strategi og bygget opp AR Packaging til en respektert leverandør av emballasjeløsninger. Jeg vil takke CVC for støtte de siste fem årene. Graphic Packaging har de samme holdninger til kundeservice og dype fokus på å utvikle innovative og optimerte løsninger til våre kunder.

Lave Beck-Friis, VD i CVC, har følgende kommentar:

– Vi er svært stolte over de fremskrittene AR Packaging har oppnådd under vårt partnerskap. Det har vært en fornøyelse å arbeide med Harald og hans utmerkede team for å utvikle og rulle ut mange nye produkter. Vi er glade for å overlevere AR Packaging i så sterk posisjon og for å ha funnet en ny eier som deler ledelsens visjon.

 

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar