AR lanserer kartongskåler for MAP-pakking av mat

PUBLISERT: 1 mars 2019
OPPDATERT: 26 januar

De formpressede kartongskålene er tette og kan dermed brukes til gasspakking av kjølte matvarer for lang holdbarhet.
|Den smarta ”kapsylen” Coach2O placeras ovanpå en befintlig skruvkork på en flaska med dricksvatten och kan då mäta och registrera hur mycket vatten som konsumenten förtär.
|Danones spanska mineralvatten Font Vella kommer nu att förses med Water.io:s smarta vätskemätare Coach2O.
|Med hjälp av en smart telefon och en speciell app kan konsumenten övervaka sin kropps vätskenivåer, mm.
|- Skålens fasong er optimert for å sikre at emballasjen er tett, noe som gir en holdbarhet på minst 18 dager, sier Åke Larsson, MD i CC Pack.

Som en av de første på markedet lanserer AR Packaging en gasstett, formpresset kartongskål som et alternativ til plastemballasje for pakking av kjølte matvarer.

Gruppens kombinerte ekspertise på barrierematerialer og produksjon av formpresset kartong har gjort det mulig å presentere en effektiv løsning som gir en holdbarhet for matvarer på minst 18 dager.

Gasstette kartongskåler
Økt etterspørsel etter bærekraftig emballasje har ført til en intensiv jakt på gasstette kartongskåler. Løsningen som nå lanseres er basert på velprøvd teknologi og materialer fra de svenske fabrikkene CC Pack og Flextrus.

– Vi har investert mye innsats for å utvikle den nye, revolusjonære emballeringsløsningen, sier Åke Larsson, MD i CC Pack.

– Skålens fasong er optimert for å sikre at emballasjen er tett, noe som gir en holdbarhet på minst 18 dager. Dermed møter vi behovene for en rekke kjølte produkter som ferskt kjøtt og kylling, bearbeidet kjøtt, ost og ferdigmat.

Barriere tilpasset produktet
Kartongskålene leveres med et matchende lokkmaterial som gir trygg forselging og barriere som er tilpasset produktets behov.

De gasstette kartongskålene fra AR Packaging Group har en høy andel av fornybare råvarer og lanseres som et alternativ til plastskåler. Emballasjen støtter merkevarer som vil bruke fi6erbasert emballasje i sin branding.

Nå gjennomføres tester med flere produsenter av kjølte matvarer i Europa

Les mer

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Teknikknerding med Galli på Scanpacks scener

Hun er en teknologinerd. Hun er ekspertstemmen med masse energi, og latteren er aldri langt unna. Dette er nok de beste grunnene til å ikke gå glipp av Evelina Galli som årets moderator på Scanpacks scener.
Evelina-Gallix

DS Smith inngår partnerskap med svenske Jonsac

DS Smith inngår avtale med svenske Jonsac. Partnerskapet innebærer et samarbeid for å akselerere overgangen fra plast- til papirposer i netthandelsmarkedet i Europa.
Assets-imagesDS-Smith-Emballage-032-2024x

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa

Siste nytt

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Teknikknerding med Galli på Scanpacks scener

Hun er en teknologinerd. Hun er ekspertstemmen med masse energi, og latteren er aldri langt unna. Dette er nok de beste grunnene til å ikke gå glipp av Evelina Galli som årets moderator på Scanpacks scener.
Evelina-Gallix

DS Smith inngår partnerskap med svenske Jonsac

DS Smith inngår avtale med svenske Jonsac. Partnerskapet innebærer et samarbeid for å akselerere overgangen fra plast- til papirposer i netthandelsmarkedet i Europa.
Assets-imagesDS-Smith-Emballage-032-2024x

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa