Ammeraal Beltech viser transportbånd på ProSweets

PUBLISERT: 15 januar 2019
OPPDATERT: 26 januar

På ProSweets-messen i Köln 27.-30. januar 2019 viser Ammeraal Beltech transportbånd som er spesielt utviklet og beregnet for søtsaker og snacks.

– Spennet av produktenes kapasitet er omfattende og er resultatet av langtids fokus på behovene i matindustrien, skriver selskapet i en pressemelding.

Hygieniske og trygge bånd
Kravene til trygge og rene transportbånd skal dermed være ivaretatt gjennom hele produksjons- og emballeringskjeden.

– Vi tilbyr et bredt utvalg av applikasjonsspesifikke transportbånd som sørger for trygg transport av søtsaker. Et godt eksempel er vårt ikke-klebrige, lavfriksjons PTFE silikonbelagte bånd som fungerer godt i temperaturer mellom -70 og opptil 260 grader Celsius, sier Guiseppe Allais, Global Food Industri Segment Manager i Ammeraal Beltech.

– UltraScraper kan detektere metall og holder båndene rene. Vi har også Ropanyl kjøletunnelbånd som er ideelle for temperering av sjokolade, mens nylnaserte Soliflex Pro mini er et transportbånd for mat som kombinerer høyt hygienenivå med reduserte eierkostnader.

Vi lytte til besøkendes behov og ønsker
På ProSweets vil Ammeraal Beltech lytte til besøkendes behov og ønsker, og ifølge Allais er selskapet klare for å designe og produsere kundetilpassede og modulære transportbånd for mat som kan dekke alle behov.

– Båndene kan transportere de minste og letteste sjokolader og de tyngste skålene. Vårt NTB Nano transportbånd er selvsporende og er ideelt for pakkelinjer med delikate produkter.

Ammeraal Beltech ble nylig fusjonert med Megadyne Group, og selv om begge selskapene har bevart sine merkenavn, er de nå forent i det nye selskapet AMMEGA.

 

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar