Ammeraal Beltech viser transportbånd på ProSweets

PUBLISERT: 15 januar 2019
OPPDATERT: 26 januar

På ProSweets-messen i Köln 27.-30. januar 2019 viser Ammeraal Beltech transportbånd som er spesielt utviklet og beregnet for søtsaker og snacks.

– Spennet av produktenes kapasitet er omfattende og er resultatet av langtids fokus på behovene i matindustrien, skriver selskapet i en pressemelding.

Hygieniske og trygge bånd
Kravene til trygge og rene transportbånd skal dermed være ivaretatt gjennom hele produksjons- og emballeringskjeden.

– Vi tilbyr et bredt utvalg av applikasjonsspesifikke transportbånd som sørger for trygg transport av søtsaker. Et godt eksempel er vårt ikke-klebrige, lavfriksjons PTFE silikonbelagte bånd som fungerer godt i temperaturer mellom -70 og opptil 260 grader Celsius, sier Guiseppe Allais, Global Food Industri Segment Manager i Ammeraal Beltech.

– UltraScraper kan detektere metall og holder båndene rene. Vi har også Ropanyl kjøletunnelbånd som er ideelle for temperering av sjokolade, mens nylnaserte Soliflex Pro mini er et transportbånd for mat som kombinerer høyt hygienenivå med reduserte eierkostnader.

Vi lytte til besøkendes behov og ønsker
På ProSweets vil Ammeraal Beltech lytte til besøkendes behov og ønsker, og ifølge Allais er selskapet klare for å designe og produsere kundetilpassede og modulære transportbånd for mat som kan dekke alle behov.

– Båndene kan transportere de minste og letteste sjokolader og de tyngste skålene. Vårt NTB Nano transportbånd er selvsporende og er ideelt for pakkelinjer med delikate produkter.

Ammeraal Beltech ble nylig fusjonert med Megadyne Group, og selv om begge selskapene har bevart sine merkenavn, er de nå forent i det nye selskapet AMMEGA.

 

 

Les mer

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors

Siste nytt

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors