Amerikanske Kroger gjør burfrie egg mer tilgjengelige

PUBLISERT: 12 september 2016
OPPDATERT: 26 januar


Den amerikanske kjeden Kroger bruker rimelig og enkel emballasje for å gjøre burfrie egg mer tilgjengelige når de lanserer dem i sine egne butikker.

Kroger Cage-Free Eggs, som det nye varemerket kalles, er bygget på selskapets private merkevarer Simple Truth og Simple Truth Organics, som også tilbyr burfrie egg.

Billigere og enklere emballasje
– Det nye tilbudet er for forbrukere som vil ha burfrie egg til en lavere pris enn de som er tilgjengelige i dag, sier en talsperson for selskapet til bladet Fortune.

– Vi kan holde prisene nede ved å senke listen og pakke eggene i en standardtrykket kartong i stedet for de oppskalerte etikettene de vanligvis selges i.

Ifølge Kroger selv er kjeden markedsleder på burfrie egg og solgte seks prosent mer enn bransjegjennomsnittet i 2015. Det er forventet at dagligvaremarkedet i USA vil bestå av 100 prosent burfrie egg i 2025, ifølge løfter fra andre daglig- og restaurantkjeder.

En myk overgang mot burfritt
– For å sikre en myk overgang mot 2025 trenger vi å tiltrekke oss kunder på frittgående egg nå, sier Mel Bomprezzi, salgsansvarlig i Kroger.

– Vi skal jobbe med våre leverandører gjennom denne overgangen for å sikre at eggene blir lett tilgjengelige, sikkert produsert og rimelig priset for alle forbrukere.

Krogers burfrie egg er nå ute i kjedens butikker og datterselskaper. Burfrie egg erstatter bursystemet som har dominert landbruket de siste 50 årene. Burhøns måtte ofte tilbringe hele livet i et bur som ikke var større enn et A4-ark, uten plass til å spre vingene.

Får adgang til å spankulere fritt
– Burhøns er blant de mest frihetsberøvede dyrene i landbruket, fastslår Humane Society of the United States.

Burfritt betyr ikke at høner får tilgang til utendørs hønsegårder, men er et skritt mot mer etisk dyrehold. I motsetning til burhøns, får burfrie høner adgang til å gå fritt, spre vingene og legge eggene i reir, en helt naturlig atferd som burhøns ble nektet adgang til.
 

 

 

Siste nytt

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Les mer

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl