Amazon lykkes med «frustrasjonsfri» emballasje

PUBLISERT: 10 februar 2016
OPPDATERT: 26 januar
|

Mens de før irriterte sine kunder med vrien emballasje, sender Amazon stadig flere produkter i  «Frustration-Free» emballasje til sine kunder.

Et av de første produktene som ble pakket og sendt fra produsenten direkte til kundene  i «frustrasjonsfri» emballasje, var Fisher-Price sjørøverskute.

Forskjellen på ny og gammel emballasje er stor:
Utpakkingstiden gikk ned fra 11 minutter til 42 sekunder. Bølgepappesken er fullt gjenvinnbar og emballasjemengden er redusert. Mens den opprinnelige esken var standardemballasje som ikke var beregnet for formålet, var den frustrasjonsfrie spesialutviklet for å beskytte produktet bedre.

Begrepet Frustration-Free Packaging er ikke nytt, det ble lansert allerede for åtte år siden. Men fra den spede begynnelsen, har man utviklet konseptet til å omfatte over 200 000 produkter, som har blitt bestilt over 75 millioner ganger.

Frustrasjonsfri emballasje har dermed eliminert mange tonn med overflødig material.

– Likevel må vi gå videre med dette initiativet, fastslår gründer og CEO Jeff Bezos i Amazon som opplever full støtte fra millioner av kunder og tusenvis av leverandører.
 

 

 

Les mer

New Yorks statsadvokat saksøker PepsiCo for forsøpling

New Yorks Attorney general anla et søksmål for noen uker siden og anklaget PepsiCo for å skade publikum og unnlate å advare forbrukere om miljø- og helsetrusler fra engangsplastemballasjen.
pepsico1x

Fra fossilt til biobasert i belysningsemballasjer

Paptic, Secto Design og Woamy har utviklet en ny løsning for beskyttende emballasje i belysningsindustrien. Den redesignede emballasjen er resirkulerbar og samsvarer med prinsippene for sirkulær økonomi.
SectoDesign-Sectomo-Paptic-2381_newslx

Stilmiks med dopaminkick skal selge nyttig pizza

For å få pizza uten brød til å virke fristende, hyret matprodusenten For Real! Foods inn byrået Pond Design. Med mange års erfaring innen emballasjedesign og identitetsskaping kunne byrået guide pizzaprodusenten til rett vei i fastfood-jungelen. Vi snakket med teamet i Pond Design om designprosessen.
Pond_For-Real-Food_01

Komposterbare ølkrus på Formel 1-finalen

På Formel 1-finalen i Abu Dhabi nylig var Helsingborg-selskapet Gaia Biomaterials ansvarlig for en unik del av arrangementets bærekraftssatsing. Arrangementets 150 000 ølkrus ble laget av selskapets komposterbare plasterstatning Biodolomer.
GAIAxx

Siste nytt

New Yorks statsadvokat saksøker PepsiCo for forsøpling

New Yorks Attorney general anla et søksmål for noen uker siden og anklaget PepsiCo for å skade publikum og unnlate å advare forbrukere om miljø- og helsetrusler fra engangsplastemballasjen.
pepsico1x

Fra fossilt til biobasert i belysningsemballasjer

Paptic, Secto Design og Woamy har utviklet en ny løsning for beskyttende emballasje i belysningsindustrien. Den redesignede emballasjen er resirkulerbar og samsvarer med prinsippene for sirkulær økonomi.
SectoDesign-Sectomo-Paptic-2381_newslx

Stilmiks med dopaminkick skal selge nyttig pizza

For å få pizza uten brød til å virke fristende, hyret matprodusenten For Real! Foods inn byrået Pond Design. Med mange års erfaring innen emballasjedesign og identitetsskaping kunne byrået guide pizzaprodusenten til rett vei i fastfood-jungelen. Vi snakket med teamet i Pond Design om designprosessen.
Pond_For-Real-Food_01

Komposterbare ølkrus på Formel 1-finalen

På Formel 1-finalen i Abu Dhabi nylig var Helsingborg-selskapet Gaia Biomaterials ansvarlig for en unik del av arrangementets bærekraftssatsing. Arrangementets 150 000 ølkrus ble laget av selskapets komposterbare plasterstatning Biodolomer.
GAIAxx