Mondelez International forplikter seg til å gjøre all emballasje resirkulerbar innen 2025. Emballasjen skal også være påført informasjon om resirkulering.
Selskapet vil inngå partnerskap for at emballasjen skal kunne samles inn og gjenvinnes i markeder verden rundt. Forpliktelsen er en del av selskapets strategi for sirkulær emballasjeøkonomi og vil bidra til å oppfylle den langsiktige nullvisjonen for emballasjeavfall.
Mondelez har blant annet satt følgende mål:
* All emballasje skal være laget av resirkulerbare materialer innen 2025
* All fiberemballasje skal komme fra bærekraftige kilder innen 2020
* 65 millioner kg emballasjematerialer verden over skal elimineres innen 2020
* Informasjon om resirkulering skal ut i alle markeder innen 2025
Målene reflekterer selskapets formål om å få folk til å spise riktig snacks til rett tid, på riktig måte. Dette inkluderer å sikre at produktene er laget av ingredienser fra bærekraftige kilder, produksjonsmetoder og leveranser.
Sirkulær økonomi for emballasje
– Som en globalt ledende leverandør av snacks forplikter vi oss til å bruke materialer fra bærekraftige kilder og resirkulerbar emballasje som en del av vårt bidrag til å redusere emballasjeavfall og etablere sirkulær økonomi for emballasje, sier Rob Halgrove, Executive Vice President, Research, Development, Quality and Innovation.
– Plastavfallets påvirkning på planeten er et utbredt problem som våre forbrukere er dypt opptatt av og derfor krever en holistisk respons. Sammen med partnere i hele industrien kan vi hjelpe til med å utvikle praktiske løsninger som gir positiv miljøpåvirkning.
Selskapets strategi har som mål å generere null emballasjeavfall gjennom to tiltak. Å gjøre det enklere for forbrukere å gjenvinne emballasjen og støtte industrien for å forbedre gjenvinningsratene.