All Mondelez-emballasje skal være resirkulerbar 

PUBLISERT: 9 oktober 2018
OPPDATERT: 26 januar


Mondelez International forplikter seg til å gjøre all emballasje resirkulerbar innen 2025. Emballasjen skal også være påført informasjon om resirkulering.

Selskapet vil inngå partnerskap for at emballasjen skal kunne samles inn og gjenvinnes i markeder verden rundt. Forpliktelsen er en del av selskapets strategi for sirkulær emballasjeøkonomi og vil bidra til å oppfylle den langsiktige nullvisjonen for emballasjeavfall.

Mondelez har blant annet satt følgende mål:
* All emballasje skal være laget av resirkulerbare materialer innen 2025
* All fiberemballasje skal komme fra bærekraftige kilder innen 2020
* 65 millioner kg emballasjematerialer verden over skal elimineres innen 2020
* Informasjon om resirkulering skal ut i alle markeder innen 2025

Målene reflekterer selskapets formål om å få folk til å spise riktig snacks til rett tid, på riktig måte. Dette inkluderer å sikre at produktene er laget av ingredienser fra bærekraftige kilder, produksjonsmetoder og leveranser.

Sirkulær økonomi for emballasje
– Som en globalt ledende leverandør av snacks forplikter vi oss til å bruke materialer fra bærekraftige kilder og resirkulerbar emballasje som en del av vårt bidrag til å redusere emballasjeavfall og etablere sirkulær økonomi for emballasje, sier Rob Halgrove, Executive Vice President, Research, Development, Quality and Innovation.

– Plastavfallets påvirkning på planeten er et utbredt problem som våre forbrukere er dypt opptatt av og derfor krever en holistisk respons. Sammen med partnere i hele industrien kan vi hjelpe til med å utvikle praktiske løsninger som gir positiv miljøpåvirkning.

Selskapets strategi har som mål å generere null emballasjeavfall gjennom to tiltak. Å gjøre det enklere for forbrukere å gjenvinne emballasjen og støtte industrien for å forbedre gjenvinningsratene.

 

 

Les mer

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1

Siste nytt

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1