Aktiv og intelligent emballasje tas i bruk

PUBLISERT: 3 januar 2016
OPPDATERT: 26 januar

||


Over 200 deltakere på AIPIA-kongressen i Utrecht i Nederland november, deriblant rekordmange merkevareeiere, mener at aktiv og intelligent emballasje kommer for fullt.

– Entusiasmen var tydelig fra første øyeblikk, sier AIPIAs President Dick de Koning.

– Alle var fullt konsentrert om emnet fra det øyeblikket Robert Witik i Nestle Research åpnet kongressen med å fortelle om mulighet og utfordringer med A&IP, til NXP holdt den siste presentasjonen kl. 16:30 den påfølgende ettermiddagen.

Forteller om sine forventninger
Han anser det som svært betydningsfullt at så mange merkevareeiere deltok på kongressen for å fortelle om sine forventninger til aktiv og intelligent emballasje.

– Vi er spesielt takknemlige for at Robert Wiltik i Nestle, Doug Hutt i SabMiller og Matthew Daniels i Unilever ga deltakerne et meget klart bilde av fremtiden i deres selskaper, sier de Koning.

Et høydepunkt i kongressen var en interaktiv presentasjon kalt «Moving forward with A&IP» ved Mathew Daniels i Unilever. Her fikk hele publikummet delta i en livlig diskusjon om synspunkter, forventninger og utfordringer for aktiv og intelligent emballasje.

Stiller krav til leverandørene
AIPIAs administrerende direktør, Eef de Ferrante er også svært fornøyd med kongressen.

– Det var godt besøk på alle sesjoner, og på noen var det kun ståplasser. Og budskapet fra merkevareeierne var tydelig: De vil ha produkter som kan brukes, ikke bare en teknologi, og de må tilføre en merverdi til varemerket over tid.

Merkevareeierne ønsker seg også mer samarbeid mellom forskjellige leverandører av A&IP-tjenester og – produkter, samt designere og emballasjeprodusenter.

Den neste kongressen om aktiv og intelligent emballasje skal arrangeres høsten 2016. Sted og tid skal annonseres om kort tid.
 

 

 

Les mer

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Teknikknerding med Galli på Scanpacks scener

Hun er en teknologinerd. Hun er ekspertstemmen med masse energi, og latteren er aldri langt unna. Dette er nok de beste grunnene til å ikke gå glipp av Evelina Galli som årets moderator på Scanpacks scener.
Evelina-Gallix

DS Smith inngår partnerskap med svenske Jonsac

DS Smith inngår avtale med svenske Jonsac. Partnerskapet innebærer et samarbeid for å akselerere overgangen fra plast- til papirposer i netthandelsmarkedet i Europa.
Assets-imagesDS-Smith-Emballage-032-2024x

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa

Siste nytt

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Teknikknerding med Galli på Scanpacks scener

Hun er en teknologinerd. Hun er ekspertstemmen med masse energi, og latteren er aldri langt unna. Dette er nok de beste grunnene til å ikke gå glipp av Evelina Galli som årets moderator på Scanpacks scener.
Evelina-Gallix

DS Smith inngår partnerskap med svenske Jonsac

DS Smith inngår avtale med svenske Jonsac. Partnerskapet innebærer et samarbeid for å akselerere overgangen fra plast- til papirposer i netthandelsmarkedet i Europa.
Assets-imagesDS-Smith-Emballage-032-2024x

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa