AIPIA Summit USA lokker med AR, Blockchain og IoT

PUBLISERT: 23 april 2018
OPPDATERT: 26 januar


Oppslutningen om AIPIA Summit i Jersey City 4.-5- juni viser at Blockchain, Augmented Reality og Internet of Things vekker stor interesse i USA.

Alle de store produsentene av mat, drikkevarer, helseprodukter, kosmetikk og skjønnhetspleie skal dit sammen med ledende emballasjeleverandører og konverterere. Årsaken er at de må skape merverdi for sine kunder og dessuten øke sikkerhet og tilgang i forsyningskjeden.

Deler erfaringer med smart emballasje
Toppmøtet arrangeres i samarbeid med BXP, Brand Experience Magazine (tidligere Packaging Design). 25 foredragsholdere er klare til å dekke hele spekteret av aktiv og intelligent emballasje. 

Midtpunktet på konferansen blir Bayer Consumer Health Challenge om hvordan leverandører av aktiv og intelligent emballasje kan hjelpe merkevareeiere som Alka Selzer, Claritin og Dr Scholl å bruke smart emballasje for å forsterke kundeopplevelsen.

Noen merkevareeiere deler sin erfaring med bruk av A&IP for å differensiere, beskytte og forbedre produktene, som Absolut og kaffespesialisten Paulig. Zappar og Cambridge Design demonstrere bruk av A&IP på merkevarer som Avon, PEZ, Bulmers og Danone.

A&IP fremmer merkevarer
– Vi tror at amerikanske varemerker har noen utfordringer som A&IP kan løse. Alle globale merkevareeiere innser allerede at smart emballasje kan hjelpe dem å stå fram i multikanalmiljøet, sier AIPIA-direktør Eef de Ferrante.

– Ved hjelp av digital teknologi kan også mindre selskaper konkurrere med multinasjonale selskaper. Hvordan de responderer på dette, blir det neste store A&IP-eventyret.

– Store varemerker som PepsiCo, Mondelez, Conagra, Genentech og Aboot Nutrition har allerede meldt seg på konferansen. Det blir en bransjefest hvor de nyeste emballasjeinnovasjonene kan vise sitt potensial og bli grundig evaluert.

 

 

Les mer

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x

Siste nytt

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x