Oppslutningen om AIPIA Summit i Jersey City 4.-5- juni viser at Blockchain, Augmented Reality og Internet of Things vekker stor interesse i USA.
Alle de store produsentene av mat, drikkevarer, helseprodukter, kosmetikk og skjønnhetspleie skal dit sammen med ledende emballasjeleverandører og konverterere. Årsaken er at de må skape merverdi for sine kunder og dessuten øke sikkerhet og tilgang i forsyningskjeden.
Deler erfaringer med smart emballasje
Toppmøtet arrangeres i samarbeid med BXP, Brand Experience Magazine (tidligere Packaging Design). 25 foredragsholdere er klare til å dekke hele spekteret av aktiv og intelligent emballasje.
Midtpunktet på konferansen blir Bayer Consumer Health Challenge om hvordan leverandører av aktiv og intelligent emballasje kan hjelpe merkevareeiere som Alka Selzer, Claritin og Dr Scholl å bruke smart emballasje for å forsterke kundeopplevelsen.
Noen merkevareeiere deler sin erfaring med bruk av A&IP for å differensiere, beskytte og forbedre produktene, som Absolut og kaffespesialisten Paulig. Zappar og Cambridge Design demonstrere bruk av A&IP på merkevarer som Avon, PEZ, Bulmers og Danone.
A&IP fremmer merkevarer
– Vi tror at amerikanske varemerker har noen utfordringer som A&IP kan løse. Alle globale merkevareeiere innser allerede at smart emballasje kan hjelpe dem å stå fram i multikanalmiljøet, sier AIPIA-direktør Eef de Ferrante.
– Ved hjelp av digital teknologi kan også mindre selskaper konkurrere med multinasjonale selskaper. Hvordan de responderer på dette, blir det neste store A&IP-eventyret.
– Store varemerker som PepsiCo, Mondelez, Conagra, Genentech og Aboot Nutrition har allerede meldt seg på konferansen. Det blir en bransjefest hvor de nyeste emballasjeinnovasjonene kan vise sitt potensial og bli grundig evaluert.