AIPIA Summit USA lokker med AR, Blockchain og IoT

PUBLISERT: 23 april 2018
OPPDATERT: 26 januar


Oppslutningen om AIPIA Summit i Jersey City 4.-5- juni viser at Blockchain, Augmented Reality og Internet of Things vekker stor interesse i USA.

Alle de store produsentene av mat, drikkevarer, helseprodukter, kosmetikk og skjønnhetspleie skal dit sammen med ledende emballasjeleverandører og konverterere. Årsaken er at de må skape merverdi for sine kunder og dessuten øke sikkerhet og tilgang i forsyningskjeden.

Deler erfaringer med smart emballasje
Toppmøtet arrangeres i samarbeid med BXP, Brand Experience Magazine (tidligere Packaging Design). 25 foredragsholdere er klare til å dekke hele spekteret av aktiv og intelligent emballasje. 

Midtpunktet på konferansen blir Bayer Consumer Health Challenge om hvordan leverandører av aktiv og intelligent emballasje kan hjelpe merkevareeiere som Alka Selzer, Claritin og Dr Scholl å bruke smart emballasje for å forsterke kundeopplevelsen.

Noen merkevareeiere deler sin erfaring med bruk av A&IP for å differensiere, beskytte og forbedre produktene, som Absolut og kaffespesialisten Paulig. Zappar og Cambridge Design demonstrere bruk av A&IP på merkevarer som Avon, PEZ, Bulmers og Danone.

A&IP fremmer merkevarer
– Vi tror at amerikanske varemerker har noen utfordringer som A&IP kan løse. Alle globale merkevareeiere innser allerede at smart emballasje kan hjelpe dem å stå fram i multikanalmiljøet, sier AIPIA-direktør Eef de Ferrante.

– Ved hjelp av digital teknologi kan også mindre selskaper konkurrere med multinasjonale selskaper. Hvordan de responderer på dette, blir det neste store A&IP-eventyret.

– Store varemerker som PepsiCo, Mondelez, Conagra, Genentech og Aboot Nutrition har allerede meldt seg på konferansen. Det blir en bransjefest hvor de nyeste emballasjeinnovasjonene kan vise sitt potensial og bli grundig evaluert.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red