AIPIA Summit USA lokker med AR, Blockchain og IoT

PUBLISERT: 23 april 2018
OPPDATERT: 26 januar


Oppslutningen om AIPIA Summit i Jersey City 4.-5- juni viser at Blockchain, Augmented Reality og Internet of Things vekker stor interesse i USA.

Alle de store produsentene av mat, drikkevarer, helseprodukter, kosmetikk og skjønnhetspleie skal dit sammen med ledende emballasjeleverandører og konverterere. Årsaken er at de må skape merverdi for sine kunder og dessuten øke sikkerhet og tilgang i forsyningskjeden.

Deler erfaringer med smart emballasje
Toppmøtet arrangeres i samarbeid med BXP, Brand Experience Magazine (tidligere Packaging Design). 25 foredragsholdere er klare til å dekke hele spekteret av aktiv og intelligent emballasje. 

Midtpunktet på konferansen blir Bayer Consumer Health Challenge om hvordan leverandører av aktiv og intelligent emballasje kan hjelpe merkevareeiere som Alka Selzer, Claritin og Dr Scholl å bruke smart emballasje for å forsterke kundeopplevelsen.

Noen merkevareeiere deler sin erfaring med bruk av A&IP for å differensiere, beskytte og forbedre produktene, som Absolut og kaffespesialisten Paulig. Zappar og Cambridge Design demonstrere bruk av A&IP på merkevarer som Avon, PEZ, Bulmers og Danone.

A&IP fremmer merkevarer
– Vi tror at amerikanske varemerker har noen utfordringer som A&IP kan løse. Alle globale merkevareeiere innser allerede at smart emballasje kan hjelpe dem å stå fram i multikanalmiljøet, sier AIPIA-direktør Eef de Ferrante.

– Ved hjelp av digital teknologi kan også mindre selskaper konkurrere med multinasjonale selskaper. Hvordan de responderer på dette, blir det neste store A&IP-eventyret.

– Store varemerker som PepsiCo, Mondelez, Conagra, Genentech og Aboot Nutrition har allerede meldt seg på konferansen. Det blir en bransjefest hvor de nyeste emballasjeinnovasjonene kan vise sitt potensial og bli grundig evaluert.

 

 

Siste nytt

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David

Les mer

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David