
En ny, praktisk flaske for Felix-sauser og dressinger utfordrer de andre bidragene i årets Packnorth Award. Flasken gjør det enkelt å «risle» innholdet over maten, og har et appetittvekkende design på etiketten, ifølge Orkla, som sendte den inn til konkurransen.
I løpet av våren har Orkla gjort en stor investering i Felix dressing- og saussortiment. Tidligere var produktene tilgjengelige i to forskjellige typer flasker, men nå er en helt ny flaske lansert med et friskt og moderne design som gjør det mulig å enkelt og smidig «risle» saus eller dressing over maten. Flasken er unikt designet for Felix-sauser og dressinger og har en retroform som er hentet fra den originale, kjegleformede ketchupflasken.
Den er lett å holde i hånden og gir et perfekt «virvel»-resultat på retten og uten søl. Den har en topp på lukkingen som er barnesikret og har en gjennomsiktig etikett med fristende ingredienser for å forbedre smaksopplevelsen. Den brukes til 9 forskjellige sauser og dressinger.
Ifølge Orkla har Felix-sausenes markedsandel økt med ti prosent så langt.
Flaskene leveres med en displaypall og et minidisplay for bruk i butikker.
Matvarene produseres på Orklas fabrikk i Fågelmara, som også fyller flaskene. De pakkes på brett med ti enheter, og en pall rommer 1300. Materialet i både flasken og lokkingen er polypropylen.
Nå er det opp til Packnorth Awards-juryen å bedømme emballasjen. Hvis du har emballasje som bør inkluderes i konkurransen, hvor prisutdelingen finner sted hos Empack i Kista 1. oktober, er det på høy tid å sende den inn nå.






