Nytt design fremhever håndverket bak GØLs produkter

PUBLISERT: 18 juni 2025
OPPDATERT: 18 juni
Foto: Danish Crown

Danish Crowns merke GØL lanserer ny emballasje for pølser, salami og salami-snacks. Et mer transparent design fremhever håndverket bak produktene, samtidig som det gjør det enklere for forbrukerne å raskt finne det de leter etter.

Som en del av en større merkevareoppdatering har GØL fornyet emballasjedesignet for alle produkter i vår og gitt dem et enhetlig utseende i hele Norden. Sammenlignet med det forrige designet har den nye emballasjen mer transparent materiale for å gjøre det enklere for forbrukerne å finne frem i hyllene. I tillegg er emballasjen fargekodet for å tydelig vise smaken av produktet.

– Det nye designet er et godt eksempel på vår ambisjon om stadig å innovere samtidig som vi bekrefter vår arv. Vi er glade for at det har blitt godt mottatt, sier Cecilia Bülow, merkevaresjef i Danish Crown.

– Vi ønsker å gjøre det så enkelt som mulig for forbrukeren. Spesielt de som vet hva de leter etter. Fargekodingen gjør det veldig enkelt å se hva et produkt inneholder – enten det er en rødpølse, skivet salami eller snacks, sier Cecilia Bülow og fortsetter:

– Med mer gjennomsiktig emballasje er det også enklere å raskt få en følelse av kvaliteten og arbeidet bak produktene.

Det nye designet har hentet inspirasjon fra GØLs opprinnelse og den håndverkstradisjonen som har preget produktene gjennom flere tiår. I fjor feiret merket 90 år siden de første charcuterie-produktene ble solgt av den lokale slakteren i den danske byen Gjøl. Nesten et århundre senere produseres deler av sortimentet fortsatt i samme region, og Danish Crown er stolt av sin arv.

– GØLs lange historie sier mye om hvor verdsatt produktene har vært og fortsatt er. For oss er det et bevis på verdien av å fokusere på kvalitet i alle ledd. Det er viktig at GØL aldri mister kontakten med sin håndverksmessige opprinnelse, selv om de nå har vokst til et nordisk merke og finnes i alle Sveriges store dagligvarekjeder. Alle som velger GØL skal alltid kunne føle seg trygge på at de får et produkt med høyt kjøttinnhold som er produsert med omhu, avslutter Cecilia Bülow.

Siste nytt

Fullt hus da Pack for the Future kom til Norge

Grønt Punkt Norge: – Emballasjebransjen står overfor en bølge av nye krav. Vår jobb er å gjøre veien til gode løsninger enklere.
emballasjeutstillere
Fullt hus da Pack for the Future kom til Norge

Canon lanserer industriell bølgepapp-printer

Den svært automatiserte corrPRESS iB17 produserer kostnadseffektive korte og mellomstore opplag med raske behandlingstider og krever færre operatører og lavere ferdighetsnivåer, skriver Canon i en pressemelding.
Canon-corrPRESS-iB17_high-res_
Canon lanserer industriell bølgepapp-printer

Kunsten å tømme en messestand!

Packnews vekslet noen ord med Jesper Hammarstrand, administrerende direktør i InknArt, på slutten av Empack-messen. Han var generelt fornøyd med messen, og faktisk var standen fullstendig tømt.
Jesper-Hammarlund
Kunsten å tømme en messestand!

Alle de nominerte i Packnorth Awards

7. oktober publiserte vi alle vinnerne av årets Packnorth Award, som ble delt ut på Empack 1. oktober. Her kan du se hvilke konkurrerende bidrag som ble nominert i hver kategori.
PNA-Emblem
Alle de nominerte i Packnorth Awards

Les mer

Alle de nominerte i Packnorth Awards

7. oktober publiserte vi alle vinnerne av årets Packnorth Award, som ble delt ut på Empack 1. oktober. Her kan du se hvilke konkurrerende bidrag som ble nominert i hver kategori.
PNA-Emblem
Alle de nominerte i Packnorth Awards

SIG først med barrierematerial uten aluminium

SIG har lansert det de kaller verdens første fullbarrieremateriale for aseptiske kartonger uten aluminiumslag. Teknologien brukes i selskapets Terra-emballasje, og Aldi er den første som bruker den.
sig
SIG først med barrierematerial uten aluminium

Sju emballasjepriser til Norge i ScanStar 2025

Flere norske emballasjeprodusenter markerte seg i ScanStar 2025, konkurransen som belønner innovative emballasjeløsninger med fokus på bærekraft, funksjonalitet og effektiv logistikk.
Design uten navn - 1
Sju emballasjepriser til Norge i ScanStar 2025

Glomma Papp: Bølgepappemballasje – Marked, muligheter og krav

Ruth Nilsen, Markedsdirektør i Glomma Papp AS holdt et foredrag under dette temaet nylig, under ACT Logimarkts "åpen dag" arrangement.
IMG_3027
Glomma Papp: Bølgepappemballasje – Marked, muligheter og krav