126.000 vinflasker blir smarte i ny kampanje

PUBLISERT: 8 august 2017
OPPDATERT: 26 januar


En spansk vinprodusent lanserer en nasjonal forbrukerkampanje gjennom å gi intelligens til flaskene på vinen Castillo de San Diego. Dermed kan flaskene kobles til nettet.

Vinprodusenten Barbadillo setter på NFC-brikker på 126.000 flasker som skal selges i 15 av de største supermarkedkjedene.

Det største NFC-prosjekt i vinbransjen
Dette blir dermed det største NFC-prosjektet i vin- og brennevinbransjens historie. Det finnes flere eksempler på dette. Absolut merket 40.000 Malibu-flasker med NFC-brikker i fjor. Her hjemme er Arcus i gang med et mindre prosjekt der Linie-akevitt skal merkes med NFC-brikker.

Det nye, spanske vinprosjektet har også en tilknytning til Norge, da det er norske Thinfilm som leverer NFC-brikkene til alle disse prosjektene. På Barbadillo-vinen festes brikkene på vinflaskenes hals og leses ved hjelp av en smarttelefon.

Forbrukerne kan blant annet være med på trekningen av 12 priser verdt 1.200 dollar hver.
Etter at de har kjøpt og åpnet flasken, får den kode på korken som sendes inn med mobilen. Man får umiddelbart beskjed om man har vunnet.

 

 

Les mer

New Yorks statsadvokat saksøker PepsiCo for forsøpling

New Yorks Attorney general anla et søksmål for noen uker siden og anklaget PepsiCo for å skade publikum og unnlate å advare forbrukere om miljø- og helsetrusler fra engangsplastemballasjen.
pepsico1x

Fra fossilt til biobasert i belysningsemballasjer

Paptic, Secto Design og Woamy har utviklet en ny løsning for beskyttende emballasje i belysningsindustrien. Den redesignede emballasjen er resirkulerbar og samsvarer med prinsippene for sirkulær økonomi.
SectoDesign-Sectomo-Paptic-2381_newslx

Stilmiks med dopaminkick skal selge nyttig pizza

For å få pizza uten brød til å virke fristende, hyret matprodusenten For Real! Foods inn byrået Pond Design. Med mange års erfaring innen emballasjedesign og identitetsskaping kunne byrået guide pizzaprodusenten til rett vei i fastfood-jungelen. Vi snakket med teamet i Pond Design om designprosessen.
Pond_For-Real-Food_01

Komposterbare ølkrus på Formel 1-finalen

På Formel 1-finalen i Abu Dhabi nylig var Helsingborg-selskapet Gaia Biomaterials ansvarlig for en unik del av arrangementets bærekraftssatsing. Arrangementets 150 000 ølkrus ble laget av selskapets komposterbare plasterstatning Biodolomer.
GAIAxx

Siste nytt

New Yorks statsadvokat saksøker PepsiCo for forsøpling

New Yorks Attorney general anla et søksmål for noen uker siden og anklaget PepsiCo for å skade publikum og unnlate å advare forbrukere om miljø- og helsetrusler fra engangsplastemballasjen.
pepsico1x

Fra fossilt til biobasert i belysningsemballasjer

Paptic, Secto Design og Woamy har utviklet en ny løsning for beskyttende emballasje i belysningsindustrien. Den redesignede emballasjen er resirkulerbar og samsvarer med prinsippene for sirkulær økonomi.
SectoDesign-Sectomo-Paptic-2381_newslx

Stilmiks med dopaminkick skal selge nyttig pizza

For å få pizza uten brød til å virke fristende, hyret matprodusenten For Real! Foods inn byrået Pond Design. Med mange års erfaring innen emballasjedesign og identitetsskaping kunne byrået guide pizzaprodusenten til rett vei i fastfood-jungelen. Vi snakket med teamet i Pond Design om designprosessen.
Pond_For-Real-Food_01

Komposterbare ølkrus på Formel 1-finalen

På Formel 1-finalen i Abu Dhabi nylig var Helsingborg-selskapet Gaia Biomaterials ansvarlig for en unik del av arrangementets bærekraftssatsing. Arrangementets 150 000 ølkrus ble laget av selskapets komposterbare plasterstatning Biodolomer.
GAIAxx