Wipak og Winpak styrker sin strategiske allianse med Wiicare

PUBLISERT: 15 april 2021
OPPDATERT: 26 januar


De to leverandørene av legemiddelemballasje slår seg sammen for å kunne levere bedre produkter under det nye globale varemerket Wiicare.

Wipak har en tett forbindelse med det kanadiske søsterselskapet Winpak, en av Nord-Amerikas ledende produsenter av emballasjematerialer. Alliansen mellom de to gir Wipak tilgang på ekspertise fra emballasjespesialister verden over, samt en rekke emballeringsløsninger. I tiden fremover kan samarbeidet bli ytterligere utvidet.

Vil bli best

Målet for Wiicare er ifølge en pressemelding å hjelpe Wipak og Winpak å bli en de mest ettertraktede leverandørene av legemiddelemballasje i verden.

Dette er viktig, da kunder i legemiddelbransjen helst vil arbeide med forretningspartnere som kjenner dem godt og har global tilstedeværelse og lokal service. De må også ha den ekspertisen som kreves for langsiktige leverandøravtaler.

Alliansen Wiicare for legemiddelemballasje vil arbeide med salg og markedsføring, forskning og utvikling, produkthåndtering og regelverk.

Forretningsdriften fortsetter i Wipak, som har sin største produksjonsfabrikk av helseprodukter i Finland, og Winpak BP i Nederland og Changshu i Kina. Winpak produserer legemiddelemballasje ved Winpak Division og Winpak Heat Seal Packaging i Canada, samt Winpak Control Group og Winpak Films i USA.

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar