Peterson har nå skiftet navn til VPK Packaging og fått ny logo

PUBLISERT: 1 oktober 2020
OPPDATERT: 26 januar

VPK har fått ny innpakning, med felles navn, ny logo og ny visuell profil.|Slik er den nye logoen for VPK||||Tommy Prøitz og Dan Johannessen i lokalene i Sarpsborg, der de første gang fortalte om byggeplanene,. Nå heter bedriften VPK|

Fra 1. oktober 2020 skal alle VPKs bølgepappemballasjedivisjoner operere under ett varemerke, nemlig VPK Packaging.

Navnet VPK Packaging erstatter tidligere navn som Ondylus, Rigid og Peterson i henholdsvis Frankrike, Storbritannia, Irland og de nordiske landene. Alle divisjonene samles under samme logo og visuelle identitet, som symboliserer den overliggende visjonen: Fremtiden skal fortsatt fostre miljøansvar og lokal kontakt med kundene.

Nye mål om vekst internasjonalt
Slik er den nye logoen for VPK

– De siste syv årene har VPKs internasjonale vekst vært spesielt sterk, skrive selskapet i en pressemelding.

– Nylige oppkjøp, som Peterson i Skandinavia, en fusjon med Klingele Paper and Packaging Group, rør- og kjerneprodusenten Corenso og ekspansjon øst og vest i Europa, har doblet den konsoliderte omsetningen.

Den internasjonale veksten skal nå reflekteres via et VPK-varemerke som erstatter Ondulys, Rigid og Peterson i henholdsvis Frankrike, Storbritannia, Irland, Norge, Sverige og Danmark. Det enhetlige varemerket vil øke søkelyset på det voksende segmentet hos internasjonale kunder.

– Vårt mål er å ta den bærekraftige veksten til et nytt nivå, både økologisk og økonomisk, sier CEO Pierre Macharis.

– Vi tenker og agerer internasjonalt, uten å miste kontakten med lokale kunder og deres produkter. Å sette bærekraftig og fullt gjenvinnbar emballasje på et marked med sirkulærøkonomisk modell vil fortsatt være vår kjernevirksomhet.

– Vi er tro mot vår DNA, men har et klarere søkelys på internasjonal vekst.

Tommy Prøitz og Dan Johannessen i lokalene i Sarpsborg, der de første gang fortalte om byggeplanene,. Nå heter bedriften VPK
Felles drivere for økt gjennomsiktighet

Sammen med den nye merkevarestrategien lanserer VPK en ny logo og visuell identitet. Den er inspirert av selskapets miljøansvar for å videreutvikle sirkulær økonomi og gruppens fire fellesverdier: Ownership, trust, care og beyond.

– Det sentrale varemerket viser vår visjon om bærekraftig drift og vekst, støttet av internasjonale forbindelser og større vekt på innovasjon i vårt nettverk, sier COO av bølgepappdivisjonen, Wim Messiaen.

– Vårt sentrale varemerke gjør det lettere for ansatte og kunder å identifisere seg med organisasjonen og våre verdier.

Om VPK Group

VPK produserer resirkulert papir, bølgepappemballasje, massivpappemballasje, kjerne og rør. Den internasjonale emballasjegruppen jobber innenfor en modell for sirkulær økonomi.

  • Antall ansatte: 6.200
  • Antall land: 20
  • Omsetning: 1,5 milliarder euro

 

Les mer

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors

Siste nytt

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors