Det norske selskapet Thinfilm skal levere NFC-konseptet SpeedTap til amerikanske Bedfords hengeetiketter som brukes på flasker og annen emballasje.
Thin Film Electonics ASA (Thinfilm) har inngått en samarbeidsavtale med det amerikanske selskapet Bedford Industries, som innebærer at Bedords etikettkonsept ElastiTag skal utstyres med Thinfilms NFC-konsept SpeedTap.
Kjente varemerker
Etiketten skal distribueres til kjente varemerker på flere områder, spesielt FMCG-markedet (raskt bevegelige forbrukervarer.)
Bedford har hovedkontor i Worthington, Minnesota og har et bredt kunderegister med små, mellomstore og globale varemerker som Unilever, Procter & Gamble, Diageo, Bayer, Nestle, Palmolive, L’Oreal og Dole, med flere.
– Med Thinfilms revolusjonerende SpeedTap-teknologi integrert i våre personlig utformede ElastiTag-etiketter kan vi skape en fengslende forbrukeropplevelse på nesten alle slags produkter, sier Kim Milbrandt, adm. dir i Bedford Industries.
Innhold på mobilen
Ved å lese av merkeetikettene utstyrt med NFC-teknologi med en smarttelefon, blir det mulig for forbrukerne å se videoer, bilder, dokumenter og linker, etc direkte på telefonen.
– Mange ledende produsenter av forbrukervarer bruker Bedfords ElastiTag-etiketter for å tiltrekke seg forbrukernes oppmerksomhet. Vi er svært glade for å få være med å lage en smart versjon av Bedfords produkter ved hjelp av vår SpeedTap-teknologi, sier Thinfilms toppsjef Davor Sutija.