Thinfilm gir mikrobryggerier kontakt med forbrukerne

PUBLISERT: 9 juni 2016
OPPDATERT: 26 januar


Hopsy i USA og norske Thin Film Electronics setter trådløse NFC-brikker på etikettene, slik at lokale mikrobryggerie kan kommunisere med kundene.

Hopsy er USAs første markedsplass og leveringstjeneste for lokale håndbryggerier. NFC-etiketten gir mikrobryggeriene tilgang til å kommunisere med og opplyse forbrukerne og differensiere varemerket.

Alternativ distribusjon
Hopsy ble startet som et alternativt distribusjonssystem der forbrukere kan bestille fatøl direkte fra lokale bryggerier og få det levert på døren.

Ølet pakkes i beholdere som merkes med brikker som en del av etiketten.

Over 20 forskjellige øltyper fra 12 bryggerier i San Franciso Bay Area tilbys nå gjennom Hopsy, som har planer om å få tilgang til flere.

– Våre kunder bryr seg virkelig om hvor ølet kommer fra og hvem som har laget det. Og vi på Hopsy skaper en direkteforbindelse mellom dem, ved å bringe ølet hjem til dem, sier Sebastien Tron, CEO og medgründer i Hopsy.

– Vi har bestemt oss for å gå et skritt lenger ved å la våre partnerbryggerier får direktekontakt med kundene via Thinfilms teknologi.

Differensiering av produktet
Hver tag kan identifiseres individuelt og kan detektere om produktet er fabrikkforseglet eller åpnet. Når man berører den, blir brikken trådløst forbundet med skyen, slik at den kan levere relevant innhold basert på produktets status.

Hopsy skal i samarbeid med partnerne levere et utvalg av innhold gjennom NFC-brikkene, som bryggeri-informasjon, produktdetaljer, videoer, med mer.

– Nisjebedrifter og nye merker har ofte problemer med å konkurrere med større og mer etablert selskaper. De trenger løsninger som differensierer produktet og hjelper dem å komme i kontakt med kundene, sier Davor Sutija, CEO i Thinfilm
 

 

 

Les mer

Du går vel ikke glipp av Packnorth Award 2024?

Bidragene til Packnews Award kommer nå inn til Packnews tett i tett. Det er fjerde gang konkurransen arrangeres og i år er prisutdelingen tilbake på Scanpack. Årets konkurranse byr på nyheter.
PNA-head-240627x

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Miljøvennlig, resirkulerbar fiskekasse

Nå som David Beckham er i Norge og fisker kan det kanskje være på plass med en fiskenyhet?
DryPack_2024_sRGB

RK Grafisk først i Norden med kjempemaskin fra MGI

RK Grafisk styrker sine muligheter for etterbehandling med dellakk og varmfoliering ved å investere i en MGI Jetvarnish 3D Evo75. Avtalen ble gjort på Drupa og installasjonen vil være den første i Norden.
KM-RK-Grafisk

Siste nytt

Du går vel ikke glipp av Packnorth Award 2024?

Bidragene til Packnews Award kommer nå inn til Packnews tett i tett. Det er fjerde gang konkurransen arrangeres og i år er prisutdelingen tilbake på Scanpack. Årets konkurranse byr på nyheter.
PNA-head-240627x

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Miljøvennlig, resirkulerbar fiskekasse

Nå som David Beckham er i Norge og fisker kan det kanskje være på plass med en fiskenyhet?
DryPack_2024_sRGB

RK Grafisk først i Norden med kjempemaskin fra MGI

RK Grafisk styrker sine muligheter for etterbehandling med dellakk og varmfoliering ved å investere i en MGI Jetvarnish 3D Evo75. Avtalen ble gjort på Drupa og installasjonen vil være den første i Norden.
KM-RK-Grafisk