Thinfilm får stor ordre på NFC SpeedTap-brikker

PUBLISERT: 14 februar 2016
OPPDATERT: 26 januar


Et ledende merkevareselskap i FMCG-segmentet har bestilt et femsifret antall NFC-brikker fra det norske selskapet Thinfilm.

Kunden, som ikke er navngitt, er en global aktør innenfor fast moving consumer goods (FMCG) og orden skal være på et femsifret antall brikker som skal leveres i løpet av 2016.

Kunder i mange bransjer
Kunden arbeider tett med Thinfilm når det gjelder konvertering og bruksområder for NFC SpeedTap-brikker, og fremtidige felttester er på gang.  Kundens totale salgsvolum er på mange milliarder enheter årlig.

I tillegg til denne avtalen, har Thinfilm fått pilotordre på sine NFC-løsninger fra bedrifter i mange forskjellige bransjer, som vin og brennevin, spesialmat, farmasøytisk emballasje, tobakk og medisinsk utstyr.

– Interessen for våre NFC-løsninger fortsetter å vokse, sier Davor Sutija, CEO i Thinfilm.

– Denne pilotordren på NFC SpeedTap fra en ledende merkevareleverandør understreker Thinfilms produktbredde og viser at selskapet er i stand til å lage smarte emballasjeløsninger for en rekke bransjer.

Mye har skjedd siden desember
Denne ordren følger flere viktige milepæler for Thinfilm siden desember. De har blant annet levert sine første NFC OpenSense-brikker og inngått samarbeid med Jones Packaging om integrering av NFC OpenSense i farmasøytisk emballasje.
 

 

 

Les mer

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x

Siste nytt

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x