Et ledende merkevareselskap i FMCG-segmentet har bestilt et femsifret antall NFC-brikker fra det norske selskapet Thinfilm.
Kunden, som ikke er navngitt, er en global aktør innenfor fast moving consumer goods (FMCG) og orden skal være på et femsifret antall brikker som skal leveres i løpet av 2016.
Kunder i mange bransjer
Kunden arbeider tett med Thinfilm når det gjelder konvertering og bruksområder for NFC SpeedTap-brikker, og fremtidige felttester er på gang. Kundens totale salgsvolum er på mange milliarder enheter årlig.
I tillegg til denne avtalen, har Thinfilm fått pilotordre på sine NFC-løsninger fra bedrifter i mange forskjellige bransjer, som vin og brennevin, spesialmat, farmasøytisk emballasje, tobakk og medisinsk utstyr.
– Interessen for våre NFC-løsninger fortsetter å vokse, sier Davor Sutija, CEO i Thinfilm.
– Denne pilotordren på NFC SpeedTap fra en ledende merkevareleverandør understreker Thinfilms produktbredde og viser at selskapet er i stand til å lage smarte emballasjeløsninger for en rekke bransjer.
Mye har skjedd siden desember
Denne ordren følger flere viktige milepæler for Thinfilm siden desember. De har blant annet levert sine første NFC OpenSense-brikker og inngått samarbeid med Jones Packaging om integrering av NFC OpenSense i farmasøytisk emballasje.