Tetra Pak ser voksende vekstpotensial i 100% juice

PUBLISERT: 20 september 2016
OPPDATERT: 26 januar
|

Markedet for 100% juice bør vokse igjen til tross for global økonomisk nedgang og den nylige debatten om sukker, ifølge Tetra Paks nye rapport.

Selskapet mener at kombinasjonen av vekst i nye regioner og lavere nedgang i etablerte markeder vil stabilisere 100 prosent juice. Fra 2018 tror Tetra Pak at markedet igjen vil vokse.

Folk vil ha sunne og funksjonelle matvarer
– Forbrukerne vil ha funksjonelle produkter, og tre av ti vil ha drikke som motvirker stress, sa Dennis Jönsson, CEO i Tetra Pak under en presentasjon av Tetra Pak 100%juice Index rapport fredag 16. september.

Rapporten viser at 100 prosent juice utgjør en betydelig del av den gjennomsnittlige forbrukerens diett, der mer enn 40 prosent drikker den hver dag. Forbrukerne sier også at de er villige til å betale mer for juice som de oppfatter som sunn.

Disse funnene viser et stort potensial for 100 prosent juice.

Varemerkene snur utfordringene
– Sukkerdebatten bør ikke være noen utfordring, da det ikke tilsettes sukker i 100 prosent juice, sier Jönsson.

– Det er fint å se at globale varemerker snur utfordringene med en endret livsstil og sukkerdebatten til muligheter. Nye produkter fenger forbrukernes fantasi med nye smaker. Og som alltid er nøkkelen til innovasjon å tilby de rette produktene til rett tid for å møte forbrukernes krav.

– Vel så viktig er det å fange deres oppmerksomhet og få kontakt med dem, sa Jønsson.

Stor potensial i utviklingsmarkeder
I voksende markeder som Kina og Brasil, samt Malaysia, India og Indonesia viser Tetra Paks rapport et stort potensial for 100% juice.

Rapporten kan leses her: http://www.tetrapak.com/about/juice-index
 

 

 

Siste nytt

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x

Elopak blir deleier i Blue Ocean Closures

Elopak investerer nå i Blue Ocean Closures og blir partner i den svenske oppstartbedriften som produserer fiberbaserte lukkinger, korker og kapsler. Elopak får også rettighetene til å markedsføre, selge og distribuere Blue Ocean Closures sine lukkinger globalt for gavltop-emballasje.
BOC

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot

Les mer

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x

Elopak blir deleier i Blue Ocean Closures

Elopak investerer nå i Blue Ocean Closures og blir partner i den svenske oppstartbedriften som produserer fiberbaserte lukkinger, korker og kapsler. Elopak får også rettighetene til å markedsføre, selge og distribuere Blue Ocean Closures sine lukkinger globalt for gavltop-emballasje.
BOC

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot