Ved hjelp av en ny digitalteknologi skal Tetra Pak hjelpe kundene å forutse maskinfeil, akselerere responstiden og å få raskere tilgang til Tetra Paks globale ekspertise.
De digitale løsningene er basert på Microsoft-teknologi og vil ifølge Tetra Pak kunne øke produsentenes effektivitet, kutte kostnader, sikre mattrygghet og dermed drive forretningene fremover.
Teknologien vises på Hannover-messen 24. – 28. april i samarbeid med Microsoft.
Revolusjonerer alle bransjer
– Digitalteknologi er i ferd med å revolusjonere alle bransjer, og det er spennende å få de nyeste innovasjonene til å virke for våre kunder, sier Dennis Jönsson, President og CEO i Tetra Pak.
– Vi er glade for å være først med å lansere digitale tjenester og dermed tilby kundene reduserte kostnader, økt effektivitet og ro i sjelen. Dette er bare begynnelsen på det som ser ut til å bli en spennende reise for oss og våre kunder.
Tetra Paks nye serviceløsning for vedlikehold består blant annet av:
* Connected workforce
Ved hjelp av bærbar teknologi kan servicepersonellet ha direkte kontakt med globale spesialister fra Tetra Pak, uansett hvor de er. Det gir kundene ekspertstøtte i sanntid.
* Advanced analytics
Data fra tappelinjen over hele verden samles i en sentral database hvor de kan analyseres av Tetra Paks globale eksperter. Avanserte analyser kan brukes til å forutse problemer og optimere maskinenes ytelse.
* Connected solutions
Alt utstyr i kundenes fabrikker kan tilknyttes Microsoft Azure skysystem som styres av Tetra Pak. Prosessemaskiner, fyllemaskiner og distribusjon kan dermed kommunisere og synkroniseres med hverandre. Kundene får bedre oversikt over fabrikken.