I en forbrukerstudie viser Tetra Pak store muligheter i mat- og drikkemarkedet for seniorer over 60, som er den raskest voksende forbrukergruppen i verden.
– Seniorer bruker 20 prosent av inntekten på mat og drikke. De har mer disponibel inntekt enn tidligere generasjoner, og de kommer til å bli den viktigste kundegruppen det neste tiåret med en kjøpekraft på 10 billioner USD innen 2020, sier Libby Costin, VP Global Marketing i Tetra Pak.
– Dette er en stor mulighet for produsenter til å respondere på deres behov.
Trender for seniorforbrukere
Rapporten er den nyeste utgaven av Tetra Paks årlige forbrukerrapport som analyserer forbrukere etter alder, behov og forbruksmønster.
Den tar for seg seniorforbrukernes trender når det gjelder mat, emballasje og kjøpserfaringer og identifiserer muligheter for produsenter basert på innsikt fra 27 land i utviklede land og utviklingsmarkeder som Japan, USA og Brasil.