Sprudlende vann med alkohol lanseres som ny kategori i Norge

PUBLISERT: 14 mai 2020
OPPDATERT: 26 januar

Hardseltzers lanseres som ny kategori på markedet i Norge i smale bokser.

Ringnes og Carlsberg kommer med det de kaller en verdenslansering i Norge av en helt ny kategori alkoholholdig drikke med få kalorier og lite sukker.

Kullsyreholdig vann med alkohol og naturlig fruktsmak har blitt den raskest voksende nye alkoholholdige drikken noensinne i opprinnelseslandet USA. Nå lanserer Carlsberg og Ringnes hard seltzeren Garage eksklusivt i Norge.

Drikke med lite sukker er populært i Norge

Hard seltzer er en helt ny kategori alkoholholdig drikke med få kalorier, veldig lite sukker og frisk smak fra frukt.

– Carlsberg har valgt Norge for lanseringen av Garage, bryggeriets aller første hard seltzer, fordi drikke med lite sukker og få kalorier allerede er uvanlig populært blant forbrukere her til lands sier Anni Lehtinen, merkevaresjef for Garage hos Ringnes.

– Ringnes skal selge to smaksvarianter av Garage – Wild Raspberry og Lemon + Lemongrass – fra dagligvarebutikker over hele landet denne uken. Begge kommer i en praktisk, lekker og smal boks.

Hard seltzer har fått et enormt publikum på rekordtid i USA, der salget virkelig begynte å ta av i 2016. Etter det har det amerikanske markedet vokst til å bli verdt rundt 21 milliarder kroner. En hard seltzer som Garage inneholder bare halvparten så mange kalorier som rusbrus og vin og kun 2 gram sukker per boks.

Les mer

Produksjon av papir og kartong dalte i 2022

Foreløpig statistikk for 2022 utgitt av Cepi, Confederation of European Paper Industries, viser effektene av høye energipriser og erodering av økonomisk vekst i EU og verden. Sektoren kan imidlertid dra nytte av positive langsiktige trender, som EUs grønne industriplan kan få fart på.
Pappersproduktion

Sopp omvandler tre til filmmateriale

wood-film-utvald

Metsä Board tredubbelt belönat för sitt arbete inom hållbarhet

Metsä Board har för andra gången trippelbelönats för sitt ambitiösa hållbarhetsarbete av den globala ideella miljöorganisationen CDP.
metsa-cdp-utvald

Sveriges Bryggerier efterlyser blåbackar och returglasflaskor

Inför de kommande storhelgerna vädjar nu Sveriges Bryggerier till allmänheten: lämna in era returbackar och returglasflaskor!
blue-back-utvald

Siste nytt

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Teknikknerding med Galli på Scanpacks scener

Hun er en teknologinerd. Hun er ekspertstemmen med masse energi, og latteren er aldri langt unna. Dette er nok de beste grunnene til å ikke gå glipp av Evelina Galli som årets moderator på Scanpacks scener.
Evelina-Gallix

DS Smith inngår partnerskap med svenske Jonsac

DS Smith inngår avtale med svenske Jonsac. Partnerskapet innebærer et samarbeid for å akselerere overgangen fra plast- til papirposer i netthandelsmarkedet i Europa.
Assets-imagesDS-Smith-Emballage-032-2024x

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa