Spesialdesignet beholder for innsamling av brukte munnbind

PUBLISERT: 12 januar 2021
OPPDATERT: 26 januar

|Beholderne for munnbind er estetiske, lette og stødige.

Under pandemien har bruk av munnbind vokst til hundrevis av millioner verden over. Brukte munnbind havner ofte i offentlige avfallskurver eller i naturen.

Kartongprodusenten Metsä Board har sammen med emballasjedesignbyrået Futupack og bølgepappkonvertereren Capertum utviklet en beholder beregnet for hygienisk innsamling av brukte munnbind. Ved utformingen tok de spesielt hensyn til materialene som brukes og beholderens brukervennlighet og hvor lett den er å bli kvitt.

Estetisk tiltalende

Futupack er et finsk byrå som designer og iverksetter bærekraftige emballasjeløsninger.

– Vi ville at munnbindbeholderen skulle være så estetisk tiltalende som mulig, slik at den kan plasseres i hvilket som helst innendørsmiljø, sier Jani Mäkipää, Lead Packaging Engineer i Futupack.

– Beholderen leveres flat og kan raskt settes sammen. Til hjelp er det en trykket instruksjon på selve beholderen. Når den er full, er det enkelt å låse lokket, slik at beholderen kan levers sikkert og hygienisk til forbrenning.

Lett og stødig
Beholderne for munnbind er laget i bølgepapp og er estetiske, lette og stødige.

Munnbindbeholderens toppliner er laget av MetsäBoard Pro WKL 160 g/m2, som er en bestrøket hvit kraftliner. Emballasjekonvertereren Capertum har trykket bølgepappen i E-flute med silketrykk.

Beholderen er lett og stødig siden den er laget i jomfruelig fiber, mens det pene og lette designen gjør at den er enkel å plassere i forskjellige offentlige innendørsmiljøer.

– Med urbanisering og voksende befolkning blir hygieniske avfallsløsninger stadig viktigere, sier illka Harju, Packaging Services Director EMEA & APAC Metsä Board, som har jobbet i designprosjektet sammen med Futupack,

– Covid-19-pandemien har medført sine egne utfordringer for avfallshåndtering. Vi er glade for å kunne tilby en løsning på dilemmaet med å bli kvitt brukte munnbind, sier han.

Les mer

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1

Siste nytt

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1