SIAL Paris er bransjens springbrett mot nye, ambisiøse mål. I år blir søkelyset rettet skarpere enn noen gang på trender og innovasjoner fra hele verden.
SIAL Paris samler mer enn 7000 utstillere og rundt 400.000 produkter.
Sial Paris fortsetter debatten fra 2020 rundt mottoet Own the Change. Målet er å sikre bransjen de best mulige redskaper og løsninger for å utvikle morgendagens matvarer som kan møte de globale behov og forventninger. Messen har et omfattende program, utviklet med engasjement og omhu i harmoni med det verdens økosystem.
SIAL Innovation:
Dette er en konkurranse som viser de mest innovative produkt-nyhetene i den internasjonale matvarebransjen. Utstillerne kan melde seg på frem til 12. august 2022. De mest innovative produktene i hver kategori blir bedømt av en komité av håndplukkete matvarespesialister.
SIAL Start Up:
Et nytt område som presenterer de mest lovende start-ups i samarbeid med start-up virksomhetene Sesame og FoodTech. Her finner vi de mest innovative franske og internasjonale nye foretakene.
SIAL Insights/Think Tank:
Presenterer analyser av forbrukernes forventninger, produktinnovasjoner, markedstendenser, tjenester. Trendkataloger blir utviklet i samarbeid med ekspertpanelet NDP Group, Kantar og Protéines XTC.
SIAL Podcast
SIAL Podcast er en ny månedlig nyhetspodcast om matindustrien, som gir løpende informasjon om profesjonelle aktører innenfor vårt økosystem gjennom hele året.
To spørsmål til Audrey Ashworth
Hva innebærer temaet Own the Change for deg?
-Det betyr at vi alle er aktører i selve forandringen, og at vi står overfor noen miljømessige, etiske, digitale og demografiske utfordringer verden over som vi er nødt til å finne løsninger på. Det dreier seg om utfordringene rundt matvaresikkerhet og endringene i forbrukernes vaner.
– Det handler også om å finne de nye talentene og gi rom for nye krefter som brenner etter å komme i gang for å bidra til morgendagens økosystem.
Hvilke ambisjoner har du for SIAL?
-Ambisjonen er å være mer enn bare en fagmesse. Jeg ønsker å fokusere på tre spesifikke hovedområder: Business – gjøre de besøkendes opplevelse enda mer mangfoldig og allsidig, og formidle og gjøre kontakten lettere mellom deltakerne før, under og etter messen. Inspirasjon – bidra med innhold og verktøy som hjelper bransjens aktører med å utvikle seg 365 dager i året.
Opplevelsen – bidra med enda mer råd og veiledning, sterkere fokus på selve besøket på messen, og gjøre det enda mer komfortabelt og enkelt. Sist men ikke minst, å bevare den gode og hyggelige stemningen på SIAL Paris.