Emballasjeleverandøren Snurfit Kappa vant fem priser under årets Nestlé Supplier Awards, deriblant «Best Sustainable Supplier «og «Outstanding Individual».
Smurfit Kappa UK samarbeider med Nestlé for å skape innovative emballasjeløsninger som reduserer CO2-utslipp når de integreres i verdikjeden. Prisen løfter frem forbedringer som for eksempel eliminerer bruken av krympeplast på Azera Nitro Col Brew Coffee i Storbritannia.
Designet ny bølgepappemballasje
Smurfit Kappa designet en 100 prosent gjenvinnbar og hylleferdig emballasje som beskytter produktet samtidig som det øker den trykkbare overflaten for varemerket. Den nye løsningen innebærer at 26.000 kvadratmeter krympeplast tas ut av verdikjeden det første året.
I forbindelse med at hun tok imot prisen for «Outstanding Indiviual» sa Michel McCLements, sjef for UK National Accounts i Smurfit Kappa UK at hun er svært glad for prisen, etter et suksessfullt samarbeid med Nestlé.
– Gjennom vårt partnerskap har vi overvunnet mange komplekse emballasjeutfordringer. Emballasje spiller en uvurderlig rolle når det gjelder å beskytte mot avfall, samtidig som den gir mange andre kundefordeler som mekrevareidentitet og optimering av verdikjeden.
Strategiske partnerskap
Nestlés utmerkelser belyser rollen de kundeansvarlige har for å skape suksessrike partnerskap gjennom individuelle leverandørpriser for utmerket kundeservice.
Nestlé og Smurfit Kappa har bygget et sterkt strategisk partnerskap opp gjennom årene, der ni anlegg i Storbritannia forsyner Nestlé med emballasjeløsninger.
Smurfit Kappa Sverige og Norge er en del av Smurfit Kappas emballasjedivisjon og hadde i 2018 en omsetning på 2,5 milliarder kroner og cirka 900 ansatte. Selskapet har virksomhet på 10 steder i Sverige og Norge.