Smurift Kappa UK vant flere anerkjennelser av Nestlé

PUBLISERT: 19 mars 2020
OPPDATERT: 26 januar

Smufit Kappa UK vant flere priser på Smurift Kappa vant flere anerkjennelser av Nestlé Supplier Awards.

Emballasjeleverandøren Snurfit Kappa vant fem priser under årets Nestlé Supplier Awards, deriblant «Best Sustainable Supplier «og «Outstanding Individual».

Smurfit Kappa UK samarbeider med Nestlé for å skape innovative emballasjeløsninger som reduserer CO2-utslipp når de integreres i verdikjeden. Prisen løfter frem forbedringer som for eksempel eliminerer bruken av krympeplast på Azera Nitro Col Brew Coffee i Storbritannia.

Designet ny bølgepappemballasje

Smurfit Kappa designet en 100 prosent gjenvinnbar og hylleferdig emballasje som beskytter produktet samtidig som det øker den trykkbare overflaten for varemerket. Den nye løsningen innebærer at 26.000 kvadratmeter krympeplast tas ut av verdikjeden det første året.

I forbindelse med at hun tok imot prisen for «Outstanding Indiviual» sa Michel McCLements, sjef for UK National Accounts i Smurfit Kappa UK at hun er svært glad for prisen, etter et suksessfullt samarbeid med Nestlé.

– Gjennom vårt partnerskap har vi overvunnet mange komplekse emballasjeutfordringer. Emballasje spiller en uvurderlig rolle når det gjelder å beskytte mot avfall, samtidig som den gir mange andre kundefordeler som mekrevareidentitet og optimering av verdikjeden.

Strategiske partnerskap

Nestlés utmerkelser belyser rollen de kundeansvarlige har for å skape suksessrike partnerskap gjennom individuelle leverandørpriser for utmerket kundeservice.

Nestlé og Smurfit Kappa har bygget et sterkt strategisk partnerskap opp gjennom årene, der ni anlegg i Storbritannia forsyner Nestlé med emballasjeløsninger.

Smurfit Kappa Sverige og Norge er en del av Smurfit Kappas emballasjedivisjon og hadde i 2018 en omsetning på 2,5 milliarder kroner og cirka 900 ansatte. Selskapet har virksomhet på 10 steder i Sverige og Norge.

Siste nytt

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x

Elopak blir deleier i Blue Ocean Closures

Elopak investerer nå i Blue Ocean Closures og blir partner i den svenske oppstartbedriften som produserer fiberbaserte lukkinger, korker og kapsler. Elopak får også rettighetene til å markedsføre, selge og distribuere Blue Ocean Closures sine lukkinger globalt for gavltop-emballasje.
BOC

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot

Les mer

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x

Elopak blir deleier i Blue Ocean Closures

Elopak investerer nå i Blue Ocean Closures og blir partner i den svenske oppstartbedriften som produserer fiberbaserte lukkinger, korker og kapsler. Elopak får også rettighetene til å markedsføre, selge og distribuere Blue Ocean Closures sine lukkinger globalt for gavltop-emballasje.
BOC

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot