Smurfit Kappa med nye mål for bærekraft i Better Planet 2050

PUBLISERT: 28 januar 2021
OPPDATERT: 26 januar

Tony Smurfit, konsernsjef i Smurfit Kappa, ||

Med  rapporten «Better Planet 2050» forplikter konsernet seg til å innføre ambisiøse mål for nye områder og å oppdatere eksisterende bærekraftsmål.

Smurfit Kappa har kunngjort nye og ambisiøse bærekraftsmål for en rekke områder. De nye målene skal ytterligere redusere miljøavtrykket, øke støtten til lokalsamfunn der konsernet har virksomhet, og forbedre de ansattes hverdag.

Bærekraftsarbeid rapportert siden 2005

Disse målene er basert på selskapets etablerte bærekraftsarbeid, som har blitt rapportert siden 2005, og de er i tråd med forpliktelsene i Better Planet 2050.

Better Planet 2050 viser Smurfit Kappas fortsatte søkelys på bærekraft, med mål om miljømessig og samfunnsmessig bærekraft innen områder der selskapet mener det gir de beste resultatene.

Dette inkluderer å tilby bærekraftig emballasje til kundene, redusere selskapets miljøavtrykk når det gjelder vannbruk, avfall og karbonutslipp, og å støtte lokalsamfunnene, fremme inkludering og mangfold samt ha fokus på helse og sikkerhet.
Målene som er identifisert, er konkrete, målbare og utgjør en plan for å levere resultater på både kort, mellomlang og lang sikt.

Tony Smurfit, konsernsjef i Smurfit Kappa, sier:
Multipack-løsning i bølgepapp erstatter plast.

– Bærekraft har alltid vært en del av DNA-et vårt, men nå er det viktigere enn noensinne å tenke over hvordan vi behandler planeten vår, hvordan vi kan skape en mer inkluderende verden og hvordan vi kan sikre større likestilling i lokalsamfunnene våre.

– Det kreves en større innsats for å løse disse globale utfordringene. Derfor definerer vi nye og mer ambisiøse mål for både kort og lang sikt.

– Better Planet 2050 viser vår forpliktelse til å ta vare på det som betyr mest for oss – planeten vår, menneskene våre og virksomheten vår – i form av tydelige og ambisiøse mål som skal føre til handling og atferd som sikrer bedre resultater.

Chain of Custody

Smurfit Kappa regner seg selv som bransjeleder når det gjelder levering av Chain of Custody-sertifiserte og bærekraftige emballasjeløsninger til kundene. Selskapet skal øke antall sertifiserte leveranser til kunder til 95 prosent, som er en økning fra dagens mål på 90 prosent. Chain of Custody-sertifiserte leveranser er helt avgjørende for å sikre åpenhet og sporbarhet for kunder som stoler på at det brukes bærekraftige råvarer.

Som en stor vannbehandler, ikke en stor forbruker av vann, sørger det nye målet for at selskapet reduserer det totale vanninntaket.

Som produsent av produkter som er fornybare, resirkulerbare, resirkulerte og biologisk nedbrytbare, skal selskapet fortsette å finne alternative måter å gjenbruke, resirkulere og gjenvinne avfall på for å redusere mengden som leveres til deponi.

Ambisiøse mål
En britisk undersøkelse viser at både produsenter og forbrukere er opptatt av bærekraft.

I fjor definerte Smurfit Kappa selskapets hittil mest ambisiøse mål – å oppnå minimum netto nullutslipp av CO2 innen 2050.

For å vise at Smurfit Kappa bryr seg om menneskene og lokalsamfunnene selskapet har virksomhet i, har det blitt iverksatt en rekke tiltak, inkludert en enda større årlig reduksjon i TRIR (Total Recordable Injury Rate). I tillegg har selskapet uttrykt et mål om å sikre mer enn 30 prosent kvinneandel.
Og selskapet skal donere mer enn 24 millioner euro over de neste fem årene for å støtte tiltak i lokalsamfunnet. Det er en videreføring av det omfattende frivillige arbeidet som allerede gjøres i lokalsamfunn over hele verden.

Tony Smurfit sier også: – Vi vet at samfunnsansvar, som vi viser i vår kontakt med ansatte, partnere og lokalsamfunn, kan forbedre hverdagen for mange. Det er helt avgjørende at vi skaper en bærekraftig fremtid for alle.

 

Les mer

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x

Siste nytt

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x