Smufit Kappa og KHS jobber sammen om TopClip-løsning

PUBLISERT: 30 november 2020
OPPDATERT: 26 januar

Smurfit Kappa og KHS skal sammen tilby en enhetlig løsning for emballasje og automasjon til multipacks for drikkebokser.|

Emballasjeprodusenten Smurfit Kappa og tappemaskinprodusenten KHS samarbeider om å levere TopClip i multipakninger for drikkevarer på boks.

TopClip ble lansert i fjor på Smurfit Kappas globale «Better Planet Packaging Day» og er en resirkulerbar løsning som kan erstatte bruk av krympeplast på sixpacks og andre multipakninger.
TopClip inneholder ikke ekstra lim og er 100 prosent fri for plast. Det er enkelt å fjerne eller trekke boksene fra hverandre.

Toppen av boksene er beskyttet mot forurensning, siden TopClip dekker over den. Løsningen gir gode muligheter for håndtering og merkevarebygging. Karbonavtrykket skal være 30 prosent lavere sammenlignet med krympeplast, hevder Smurfit Kappa.

Stor interesse
TopClip er en resirkulerbar løsning som kan erstatte krympeplast på sixpacks og andre multipakninger

-Siden lanseringen i fjor har emballasjeløsningen TopClip ført til stor interesse, siden det er et bærekraftig alternativ til plast, sier Sverio Mayer, administrerende direktør i Smurfit Kappa Europe.

– Dette anses som en av de beste løsningene på markedet når det gjelder både kundeopplevelse og sett fra et bærekraftperspektiv.

Johannes T.Grobe, salgsansvarlig i KHS, mener at TopClip er en revolusjon for drikkebransjen.

– Sammen med Smurfit Kappa gleder vi oss over å kunne tilby kundene en enhetlig løsning for emballasje og automasjon, sier han.

KHS er en internasjonal produsent av fylle- og emballasjesystemer for drikkebransjen og flytende mat-industrien, med en ledende posisjon i bransjen. KHS er også en internasjonalt aktiv leverandør og utvikler av emballasjeløsninger og maskiner for alle de store varemerkene.

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar