Sappi og Syntegon samarbeider om bærekraftig emballasje

PUBLISERT: 24 februar 2021
OPPDATERT: 26 januar

Sappi og Syntegon leverer materialer og teknologi for bærekraftig emballering.||Rene Köhler.

Emballeringsteknologiprodusenten Syntegon Technology og Sappi skal sammen utvikle mer bærekraftige emballasje for sjokoladeindustrien.

Produsenter av merkevarer og emballasje merker presset fra forbrukere, handelen og myndigheter om å levere mer miljøvennlige materialer og prosesser. Selskapenes egne ambisjoner om å ta i bruk bærekraftig emballasje øker samtidig raskt. For å kunne tilby pålitelige og papirbaserte emballasjeløsninger for store og mellomstore kunder i sjokoladeindustrien, har Sappi Europe og Syntegon inngått et strategisk partnerskap.

Christoph Langohr, prosjektleder for Sustainability Horizontal i Syntegon.
Formålet med partnerskapet er:
  • Synergier for mer bærekraftig emballasje for merkevarer
  • Garantert produktsikkerhet for sjokoladevarer
  • Konvertering av pakkemaskiner
Barrierepapir og emballeringsteknologi

Sappi har allerede en rekke barrierepapirer på markedet og en opparbeidet ekspertise når det gjelder å lage trygg og funksjonell papiremballasje.
Syntegon Technologies leverer prosess- og emballeringsteknologi og kan hjelpe sine kunder med tilpasning av maskiner, innovativ emballasjedesign og materialtester.

Syntegon følger to tilnærminger til bærekraftig emballasje: – Avhengig av produktets beskyttelsesbehov gjør vi det mulig å velge konvensjonelle flerlagslaminater i monomaterialer eller papir – begge på eksisterende Syntegon-teknologi som eies av kunden, eller ny teknologi, sier Christoph Langohr, prosjektleder for Sustainability Horizontal i Syntegon.

Rene Köhler, Sappi.
Tilbyr felles ekspertise

Sammen vil de to partnerne kunne tilby ekspertisehjelp til kundene, skriver de to i en pressemelding. Rene Köhler, sjef for utvikling av nye emballasjeløsninger i Sappi, sier at produktbeskyttelse er det viktigste.

– Produktbeskyttelse er den essensielle egenskapen ved en emballasje. Faktorer som ingredienser og holdbarhet på produktet spiller en viktig rolle her.

 

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar