RPC Superfos ble tildelt IMDA 2019-pris i Tennessee, USA

PUBLISERT: 12 august 2019
OPPDATERT: 26 januar

RPC Superfos mottok pris for «Best Label Design» på 2019 IMDA Awards i USA.

Plastprodusenten RPC Superfos fikk pris for «Best Label Design» på 2019 IMDA Awards i USA. Etiketten som er vant er laget til suppebeger fra Heinz.


Det var i juni RPC Superfos mottok dem prestisjefylte prisen Best Label Design i forbindelse med IMDA Awards i Tennessee. IMDA står for In Mould Decorating Association og holder til i USA.

Den prisvinnende etiketten er laget for SuperLock-beger fra RPC Superfos i størrelsen 400ml. Hittil har suppene i dette volumet blitt solgt i boks.

En ærefull pris

Zbigniew Hryniewicz, salgssjef for CEE i RPC Superfos sier han er hedret over å motta årets pris.

– Etikettens design er utformet i samarbeid med Heinz, og vi er meget fornøyde med å se hvor bra den kreative og sterke designen ser ut på suppebegeret. Kvaliteten er uklanderlig takket være vår etikettleverandør Korsini SAF, som for øvrig nominerte oss til prisen.

– Vi er stolte av å dele æren med den, sier Hryniewicz.

In-Mould Labelling som tåler autoklavering

Hygiene og lang holdbarhet er nøkkelord når man skal beskrive SuperLock-begrene fra RPC Superfos, kombinert med etiketter med oksygenbarriere fra Korsini SAF. De tåler autoklavering, og det er til og med mulig å sterilisere begrene med påfylt innhold i opptil 120 °C  i 80 minutter.

Begrene og lokkene til suppene fra Heinz er sprøytestøpt. Lokket er dekorert med standard IML, mens begrene er forseglet med aluminiumfolie for å gi lang holdbarhet ved romtemperatur.

Lokket kan enkelt skrus av og på. Begeret passer også bra til bruk i mikrobølgeovn.
Best Label Design Award anerkjenner de tekniske egenskapene og kvaliteten på IML-løsningen som RPC Superfos kan levere sammen med Korsini SAF.

Les mer

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x

Siste nytt

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x