Rekordmange kommer til Emballasjedagene 2019

PUBLISERT: 29 oktober 2019
OPPDATERT: 26 januar

Emballasjedagene 2019 setter publikumsrekord i nyere tid.

Det er 177 påmeldte deltakere på Emballasjedagene 2019. I nyere tid er dette rekord, men så er det også jubileumsfeiring og utdeling av ScanStar-priser i år.

Det er i år 50 år siden Emballasjeforeningen ble opprettet, og dette skal feires på Emballasjedagene i Sandefjord 14.-15. november. ScanStar-prisen er også 50 år, og det passer jo fint at årets prisutdeling blir på Emballasjedagene.

Jubileet vil bli behørig markert disse dagene, med behørig tilbakeblikk, mens konferansen er fremtidsrettet. Også i år er «Ivareta» valgt som slagord, med alt dette innebærer. Det handler om bærekraftig utvikling og hvordan vi skal klare å oppfylle de nye målene for materialgjenvinning i en sirkulær økonomi. Samtidig må vi ikke glemme at hovedoppgaven for emballasjen er å IVARETA produktet. Dette må gjøres på en måte som ivaretar miljø, klima, nærmiljø, ansatte og lønnsomheten i bedriften.

På konferansen er det mange interessante foredragsholdere, som Stein Lier Hansen. adm. direktør i Norsk Industri, som skal si litt om hvordan norsk industri ligger an i sin omstillingsprosess. Seniorøkonomi i Handelsbanken, Marius Gonsholt Hov, skal som vanlig gi oss en makroøkonomisk oversikt, mens Karin Brynell, VD i Svensk Dagligvaruhandel vil fortelle hvordan svenskene skal klare å oppnå målet om fossilfri emballasje i 2030.

Og dette er bare starten. Les resten av programmet på nettsiden for arrangementet.

Emballasjedagene er i prinsippet fullbooket, men påmeldingen er åpen noen få dager til for eventuelle etternælere.

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar