RecyClass tilbyr sertifisering av resirkulert innhold i plast

PUBLISERT: 27 november 2020
OPPDATERT: 26 januar

Sertifiseringen garanterer opprinnelse og sporbarhet på resirkulerte materialer og kalkulerer prosentvis resirkulert innhold med en tilnærming som verifiseres gjennom hele verdikjeden.|Gian De Belder

Selskaper som vil sertifisere at deres plastprodukter har resirkulert innhold kan nå søke om Recycled Plastics Traceability Certification hos RecyClass.

Sertifiseringen gir en transparent og pålitelig kalkulering av emballasjens, eller andre plastprodukters, andel av jomfruelige og resirkulerte materialer.

Gian De Belder

– Denne metoden angir en rettferdig andel av resirkulert plast i produkter, sier Gian de Belder, teknisk direktør for forskning og utvikling i P&G og leder av styret i RecyClass.

– Fordelen med denne sertifiseringen er at ethvert selskap som har en rolle i verdikjeden kan få en slik sertifisering, den er ikke begrenset til konverterere, formblåsere og merkevareeiere.

Opprinnelse og sporbarhet

Sertifiseringen garanterer opprinnelse og sporbarhet på resirkulerte materialer og kalkulerer prosentvis resirkulert innhold med en tilnærming som verifiseres gjennom hele verdikjeden. Dette sikres gjennom standardene Chain of Custody ISO 22095 og Recycled Plastics EN ISO 153553:2006.

Sertifiseringen er basert på disse standardene, og transparensen blir i tillegg garantert gjennom revisjon utført av en tredjepart. Tilbudet ble etablert tidligere i år og er nå i full drift gjennom den nylige lanseringen av revisjonssystemet og implementering av Quality Management Systems and Processes. Målet er å få en harmonisert og transparent oversikt over resirkulert innhold for selskaper som ser etter pålitelige miljøpåstander.

Alle bedrifter som er interessert kan kontakte de akkrediterte revisorene i RecyClass.

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar