
Som en stor europeisk produsent av skrukorker i plast skifter Procap nå navn til United Caps. Målet er å bli en global aktør.
United Caps bygger videre på Procaps historie med oppkjøp og vekst. United Caps skal være en partner for globale merkevare-eiere, med høy kvalitet og gode løsninger for mat- og non-food-produkter.
Økende eksport
Det familieeide firmaet har i dag hovedkvarter i Luxembourg og har sju fabrikker som betjener kunder over hele Europa. Den oversjøiske eksporten øker stadig.
Navnet United Caps linker selskapets historie til fremtidens ambisjoner. Kjerneverdiene skal brukes til å skape et helhetlig selskap med globalt nedslagsfelt men med felles kultur og forente standarder.
– Ved å bli United Caps har vi staket ut kursen for fremtiden. Vi skal forene de selskapene vi har kjøpt for å skape en felles kultur i hele den globale gruppen, sier Benoit Henckes, CEO i United Caps.
Selskapet har mer enn 75 års erfaring med plastproduksjon og har FoU-senter i Frankrike.