Påfyllbar deodorant fra Klar sparer 86 prosent plast

PUBLISERT: 19 mai 2021
OPPDATERT: 26 januar

Klar lanserer en påfyllbar deodorantboks som sparer 86 prosent plast.|Anne Støren, Orkla.|

Klar utvikler nå en påfyllbar deodorant som gir 86 prosent plastbesparelse. Første generasjon er nå tilgjengelig på nettet i begrenset opplag.

Anne Støren, leder for innovasjonsteamet til Klar

Forbrukerne har spilt en sentral rolle i utviklingen av det unike konseptet.
– Hvorfor kaste noe du kan bruke igjen og igjen – og igjen? Vi mener det er vårt ansvar å gjøre det enkelt for folk å finne mer miljøvennlige produkter og løsninger, sier Anne Støren, leder for innovasjonsteamet til Klar.

Deodorant og antiperspirant

Støren jobber daglig sammen med resten av Klar-gjengen med å utvikle det neste og beste Klar-produktet. I tett samarbeid med forbrukerne har de nå utviklet en deodorant med påfyllingsløsning, hvor du kan velge mellom fem farger og seks dufter.

Den nye påfyll-serien kommer både som deodorant og antiperspirant.

– Det skal være enkelt å velge bærekraftig, og denne nye deodoranten reduserer 86 prosent av plastforbruket ditt sammenliknet med annen vanlig roll-on-emballasje. Gjenbruksbeholderen kan vaskes i oppvaskmaskinen, og dermed er det enkelt å skifte mellom duftene, sier Støren.

Setter forbruker i fokus

Støren poengterer at Klar aldri hadde vært der den er i dag uten den engasjerte, men også kritiske, heiagjengen.

– Dette er den første versjonen av vår påfyllbare deodorant, hvor over 200 ivrige forbrukere har testet og gitt tilbakemeldinger på ulike versjoner av beholdere, innhold, dufter og påfyllingsmetoder. Engasjementet har vært helt fantastisk. Den lanseres nå i begrenset omfang, slik at vi kan videreutvikle den sammen med forbrukerne før produktet etter hvert går over i ordinært salg.

For den lille Klar-gjengen er det viktig å alltid sette forbruker i fokus når de lager nye produkter.

– For oss i Klar-teamet har det siden start vært viktig å stadig forbedre produktene våre sammen med forbrukerne, med prøving-læring-prøving.

– Derfor liker vi å si at Klar er i konstant utvikling, og etterstreber alltid å bli bedre. Vi jobber allerede på neste generasjons deodorant fra innspillene vi har fått i prøverunden, og gleder oss til å gjøre produktet tilgjengelig for flere, sier Støren.

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar