Tysk cateringleverandør satser på ferdigretter i dagligvare

PUBLISERT: 26 januar 2021
OPPDATERT: 26 januar

Designen får ståposene til å skille seg ut i hyllene.

Tyske German MEGA Fleisch har gått fra manuell fylling til et automatisert pakkesystem og samtidig forenklet pakkeprosessen betydelig for sin ferdigmat.

Pakkekapasiteten er optimert, samtidig som Mega Fleisch har oppnådd logistikkfordeler. Ferdigmatprodukter til cateringsektoren fylles i poser, pasteuriseres og etiketteres med kun to operatører ved pakkemaskinen.

Inn i dagligvarehandelen

MEGA Fleisch har eksistert i 80 år, og er i dag Tysklands største slakterkooperativ. Produktserien med ferdigretter selges i slakter- og delikatessebutikker. Kokkene i MEGA Fleisch utvikler eksklusive delikatesser og har nå også siktet seg inn på en produktlinje for dagligvaremarkedet.

Sauser og ferdigretter med oksekjøtt selges i EDEKA-butikker i Tyskland under det private varemerket Our House Brand. EDEKA har lagt vekt på å få frem tilberedelsen av produktet på emballasjedesignen. Produktene selges i iøynefallende ståposer fra SchurStar med eksklusive dekorasjoner som fremmer produktene på butikkhyllene.

Utnytter fordeler med konseptet

– Vår nye produktlinje krever en spektakulær emballasje både i format og design for å kommunisere produktets utsøkte kvalitet, sier Helmut Schultz, mesterkokk og driftssjef i MEGA Fleisch.

– Vi vil selvfølgelig at produktene skal står frem blant andre tilbud i produkthyllene. Schur Stars poseserie har mange attraktive alternativer, men vi valgte Schur Star Jar Bag. Den har et slående utseende og kommuniserer akkurat det vi ønsker: En omsorgsfullt tilberedt, hjemmelaget delikatesse.

– Produktene har gjort det svært bra i butikkene, og vi forbereder utvidelse.

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar