Nye vinetiketter kan oversette seg selv til andre språk

PUBLISERT: 28 august 2019
OPPDATERT: 26 januar

Det australske oppstartselskapet Third Aurora lanserer etiketter der forbrukerne kan velge hvilket språk de vil lese tekstenpå.

En ny teknologi gjør det mulig å lese vinetiketter på et hvilket som helst språk, ifølge Dave Chaffey, digital markedsføringsspesialist i Third Aurora.


Third Aurora er et australsk oppstartsselskap som nylig informerte om at teknologien skal rulles ut i deres Winerytale-plattform i 2020.

Fra engelsk til kinesisk øyeblikkelig

I en video som vises på Third Auroras nettside får man demonstrert løsningen på to forskjellige viner. I begge eksemplene blir engelsk øyeblikkelig oversatt til kinesisk. Det nye innholdet er innvevd i originaletiketten og kan ikke skilles fra originalen, hevder de.

Den grensesprengende teknologien oversetter mer enn 100 språk.

– I bakgrunnen er to teknologier i arbeid, sier Chaffey. – Kunstig intelligens (AI) leser og tolker innholdet, mens augmented reality (AR) projiserer den nye teksten på etiketten, mens du står og ser på.

– Dette er egentlig misvisende, forklarer Chaffey videre. – Etikettene endrer seg egentlig ikke, men oversettelsen projiseres ved hjelp av AR drevet av smarttelefonen din. Hvis du er vinelsker, kan det være hendig å ha en slik løsning i lomma.

Kina blir verdens nest største importør av vin

Chaffey tror at teknologien vil nå vippepunktet veldig raskt, nærmere bestemt på slutten av 2020.
Det er ventet at eksporten av australsk vin, spesielt til Kina, vil få tosifret vekst frem mot 2025. Dette kan være et nyttig markedsføringsverktøy for å fremme fortsatt vekst.

En fersk rapport spår at Kina blir verdens nest største vinimportør i nær fremtid.

Winerytale-plattformen er den første i en ny serie markedsføringsverktøy, der kunder og produsenter knyttes sammen gjennom produktene. Ved hjelp av AR kan video, tekst og 3D-objekter vises i et virtuelt rom.
Det er bred enighet om at denne tilnærmingen vil vinne i millennium-markedet.

Les mer

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Teknikknerding med Galli på Scanpacks scener

Hun er en teknologinerd. Hun er ekspertstemmen med masse energi, og latteren er aldri langt unna. Dette er nok de beste grunnene til å ikke gå glipp av Evelina Galli som årets moderator på Scanpacks scener.
Evelina-Gallix

DS Smith inngår partnerskap med svenske Jonsac

DS Smith inngår avtale med svenske Jonsac. Partnerskapet innebærer et samarbeid for å akselerere overgangen fra plast- til papirposer i netthandelsmarkedet i Europa.
Assets-imagesDS-Smith-Emballage-032-2024x

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa

Siste nytt

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Teknikknerding med Galli på Scanpacks scener

Hun er en teknologinerd. Hun er ekspertstemmen med masse energi, og latteren er aldri langt unna. Dette er nok de beste grunnene til å ikke gå glipp av Evelina Galli som årets moderator på Scanpacks scener.
Evelina-Gallix

DS Smith inngår partnerskap med svenske Jonsac

DS Smith inngår avtale med svenske Jonsac. Partnerskapet innebærer et samarbeid for å akselerere overgangen fra plast- til papirposer i netthandelsmarkedet i Europa.
Assets-imagesDS-Smith-Emballage-032-2024x

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa