Nye vinetiketter kan oversette seg selv til andre språk

PUBLISERT: 28 august 2019
OPPDATERT: 26 januar

Det australske oppstartselskapet Third Aurora lanserer etiketter der forbrukerne kan velge hvilket språk de vil lese tekstenpå.

En ny teknologi gjør det mulig å lese vinetiketter på et hvilket som helst språk, ifølge Dave Chaffey, digital markedsføringsspesialist i Third Aurora.


Third Aurora er et australsk oppstartsselskap som nylig informerte om at teknologien skal rulles ut i deres Winerytale-plattform i 2020.

Fra engelsk til kinesisk øyeblikkelig

I en video som vises på Third Auroras nettside får man demonstrert løsningen på to forskjellige viner. I begge eksemplene blir engelsk øyeblikkelig oversatt til kinesisk. Det nye innholdet er innvevd i originaletiketten og kan ikke skilles fra originalen, hevder de.

Den grensesprengende teknologien oversetter mer enn 100 språk.

– I bakgrunnen er to teknologier i arbeid, sier Chaffey. – Kunstig intelligens (AI) leser og tolker innholdet, mens augmented reality (AR) projiserer den nye teksten på etiketten, mens du står og ser på.

– Dette er egentlig misvisende, forklarer Chaffey videre. – Etikettene endrer seg egentlig ikke, men oversettelsen projiseres ved hjelp av AR drevet av smarttelefonen din. Hvis du er vinelsker, kan det være hendig å ha en slik løsning i lomma.

Kina blir verdens nest største importør av vin

Chaffey tror at teknologien vil nå vippepunktet veldig raskt, nærmere bestemt på slutten av 2020.
Det er ventet at eksporten av australsk vin, spesielt til Kina, vil få tosifret vekst frem mot 2025. Dette kan være et nyttig markedsføringsverktøy for å fremme fortsatt vekst.

En fersk rapport spår at Kina blir verdens nest største vinimportør i nær fremtid.

Winerytale-plattformen er den første i en ny serie markedsføringsverktøy, der kunder og produsenter knyttes sammen gjennom produktene. Ved hjelp av AR kan video, tekst og 3D-objekter vises i et virtuelt rom.
Det er bred enighet om at denne tilnærmingen vil vinne i millennium-markedet.

Les mer

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1

Siste nytt

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1