Skjærgaarden Gartneri har utviklet ny emballasje for å skape en merkevare for sin Skjærgaardsløk. Emballasjen har fått «Merket for god design».
SKjærgaarden Gartneri benytter Bama som partner for sin distribusjon av smaksgrønnsaker basert på frilandsdyrking og kretsløpsmetodikk. Det nye produktet markedsføres med egen profil gjennom NorgesGruppen.
Vellykket emballasjeprofil
For å utvikle Skjærgaardsløk som en merkevare fikk de hjelp av Panorama Design AS til å utvikle ny emballasje som nå 27. april fikk «Merket for god design».
– En vellykket emballasjeprofil som bidrar sterkt til målet om å skape en egen merkevare. Mange gode valg gjør at dette fremstår som et fristende alternativ i kategorien ferske smaksgrønnsaker, uttaler juryen.
Emballasjen, som har en omsluttende kartong, tilpasset plast og en velfungerende logo, gjør at produktet skiller seg klart fra det de store dagligvarekjedene tilbyr.Kartongen i naturfarge forsterker inntrykket av noe sunt, naturlig og bærekraftig.
– En tynn, transparent plastfolie er valgt for å gjøre selve produktet ekstra synlig. Det reduserer problemet med jord og fluer i salaten og gir mindre svinn. En verdig mottaker av Merket for god design, skriver juryen.