Lexit Group har signert en autorisert servicepartneravtale (ASP) med mobilitetsprodusentene Honeywell (Intermec) og Bluebird.
– Som ASP utfører vi nå raske garanti- og servicereparasjoner for alle våre kunder fra eget servicesenter på Kløfta, sier forretningsutvikler Svein Degenes Lauritsen i selskapet.
ASP-avtalen styrker Honyewell og Bluebird som produsenter og Lexit Group som leverandører mot sine kunder i det norske markedet.
Riktig kompetanse
– Å bli utnevnt som autorisert servicepartner er noe vi er stolt av. Vi har riktig kompetanse og nødvendige ressurser til å påta oss ansvaret som ASP partner for Honyewell og Bluebird, sier Degenes Lauritsen.
Han kan fortelle at flere av Lexit Groups kunder ser klare fordeler med den nye ordningen.
– De får nå maksimal oppetid på sine forretningskritiske områder.
Slipper nedetid
ASP-avtalen gjør Lexit Group i stand til å ivareta produsentenes serviceavtaler over hele Norge.
– Tidligere ble alle reparasjoner utført hos europeiske servicepartnere. En slik operasjon kunne ta 1-2 uker, sier Degenes Lauritsen.
– Vårt servicesenter på Kløfta er nå i stand til å foreta de fleste reparasjoner innen 24 timer. I de tilfeller hvor mobilproduktene ikke lar seg reparere, får kundene tilgang til nye.
– For flere av våre kunder er produktene driftskritiske. Oppstår det et uhell får de nå mer ut av sin investering, slipper nedetid og kan betjene kundene på en optimal måte.