Lexit Group har levert en ny app og et system for å øke matkvaliteten i fire av Bamas nye salatbarer. Første butikk ut var Rema 1000 i Torggata Oslo.
– Etter tre dager økte omsetningen av salater betydelig, sier salgssjef software Mikael Thorsgaard hos leverandøren.
Holder styr på holdbarheten
Systemet som Lexit Group har levert sikrer forbrukerne fersk salat og holder styr på holdbarhetsdatoer, liggetider i disk og temperatur.
– For å forhindre avvik på disse punktene, varsler vi de butikkansatte i forkant via epost og mobil, så de kan aksjonere og forsikre at innholdet i salatbaren alltid forholder seg frisk for forbrukeren, sier Thorsgaard.
Han legger til at det nå utvikles en ny app for butikkansatte med varsling om temperaturlogging, rengjøring og vedlikehold. Denne versjonen lanseres i månedsskiftet mars/april med henholdsvis Android og iOS.
Utrulling i stort tempo
Thorsgaard kan fortelle at utrullingen av systemet fortsetter i stort tempo i tiden fremover.
Salatbaren hos Rema 1000 er utstyrt med en berøringsskjerm fra Firich Enterprises Ltd. (FEC) og en 2D-skanner fra Zebra, som begge leveres av Lexit Group.
– Skjermen er et administrasjonsverktøy for butikkansatte, men kan også benyttes som informasjonsskjerm for forbrukere. Her kan de få informasjon om produktenes næringsinnhold og allergener, i tillegg til opplysning om innholdet i utvalgte salater, sier Thorsgaard.
Han forteller videre at samarbeidspartneren Agrippa har levert utstyr og system for logging av temperaturdata i salatbaren.
– Systemet er integrert mot våre løsninger, som kjøres i sky-tjenesten Lexit Cloud.