Ny administrerende direktør for Xeikon Digital Division

Foto: Pressebilde
PUBLISERT: 23 februar 2023
OPPDATERT: 24 februar
Robert Welford er ny administrerende direktør for den digitale divisjonen i Xeikon. Foto: Xeikon.

Flint Group har utnevnt Robert Welford som administrerende direktør for den digitale divisjonen i Xeikon. Til nå har han vært visepresident for forskning og utvikling.

Robert begynte i Xeikon i september 2018 da han overtok sjefen for forskning og utvikling, med et bredt ansvarsområde for å lede ingeniørvirksomheten, kompetansesentrene for blekk og toner, samt trykkeprosessen og prosjektledelseskontoret. Som ny administrerende direktør vil han trekke på disse ferdighetene og sin solide bakgrunn i trykkeribransjen, ettersom selskapet akselererer industrialiseringen av produktlinjen og fortsatte integrasjonen med Flint Group.

– Jeg er veldig stolt over å ha muligheten til å lede dette teknologiselskapet som har vært en pioner innen digitaltrykk siden oppstarten, sier Robert.

– Xeikon har alltid hatt et sterkt fokus på kundesentrisk utvikling og applikasjonsdrevne løsninger, og navnet har blitt synonymt med banebrytende innovasjoner og teknologi.

Han legger til:
– Dette er en spennende bransje å være en del av, men som ethvert annet selskap er jeg sikker på at vi vil ha vår del av nye utfordringer og press ettersom markedet og våre kunders behov fortsetter å endre seg og utvikle seg. Vi vil fortsette vårt oppdrag om å støtte trykkerier og agenter med verktøyene de trenger for å lykkes med å navigere i fremtiden og utvide virksomheten deres – innen etiketter, bølgepappemballasje og grafisk kunst.

Det fremgår ikke av pressemeldingen hva som skjer med Benoit Chatelard, som til nå har vært administrerende direktør for Flint Group Digital og Xeikon.

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Markedsrapport om pappemballasje i Europa

Franske Xerfi har nettopp publisert en ny rapport med tittelen "Pappemballasjemarkedet i Europa innen 2030 – Analyse av høypotensialmarkeder og konkurransedynamikk"
pappaller

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Stora Ensos nye megaanlegg for falset kartong har startet produksjon

Stora Ensos nye forbrukeremballasjekartong ved fabrikken i Uleåborg i Finland har begynt å øke produksjonen. De første kundeleveransene forventes i andre kvartal 2025.
Stora-Ensox