Norges Varemesse bytter navn til NOVA Spektrum

PUBLISERT: 22 november 2021
OPPDATERT: 26 januar

Fra venstre: Anne Lindmo (konferansier for kvelden), Ivar Horneland Kristensen (administrerende direktør i Virke), Ole Erik Almlid (administrerende direktør i NHO) og Gunn Helen Hagen (administrerende direktør i NOVA Spektrum). 

Det nye navnet gjenspeiler at messesenteret tilbyr et bredt spekter av tjenester, opplevelser og møteplasser utover messene.

Stiftelsen Norges Varemesse eier og driver NOVA Spektrum i Lillestrøm og Oslo Spektrum i Oslo. Stiftelsen beholder sitt navn, men messesenteret i Lillestrøm heter nå NOVA Spektrum.

– Vårt gamle navn dekker ikke bredden i våre tilbud. Messer er en kjempeviktig del av oss, men vi tilbyr også et bredt spekter av andre møteplasser og tjenester, sier Gunn Helen Hagen, administrerende direktør i NOVA Spektrum.
– Dette skal vi gjøre enda mer av i fremtiden. Det handler om både store og små arrangementer, mat, overnatting, kultur og ulike opplevelser. Nå har vi et navn som gjenspeiler den utviklingen vi er i, og som dekker bredden i våre tilbud.

Nova betyr lysende stjerne, mens spektrum betyr variasjonsbredde

Samme navn på norsk og engelsk

– Navnet er et løfte til våre gjester og hjembyen vår, Lillestrøm. Vi skal gjøre enda mer for å oppfylle vårt formål, som er å tilby møteplasser som bidrar til vekst og utvikling i bedrifter, organisasjoner og kulturliv. I tillegg skal vi skape større ringvirkninger i form av oppdrag til aktører i nærområdet og enda flere besøkende, sier Hagen.

Navnet blir det samme på engelsk som på norsk.

– Vi har mange internasjonale gjester og har som mål å tiltrekke oss flere store, internasjonale kongresser. Derfor har vi valgt et navn som fungerer like godt på engelsk som norsk. Vi gleder oss til å ta det i bruk, sier Hagen.
Arrangementene heter det samme som før

Norges Varemesse har vært vertskap for en rekke store og kjente arrangementer, som for eksempel Holdbar, Smak og Smart Industri. Navnebyttet vil ikke få noen betydning for verken disse eller noen av de andre arrangementene.

Det nye navnet ble lansert i forbindelse med 100-årsjubileumet til Stiftelsen Norges Varemesse, som ble markert den 18. november.

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red