Nestlé tilbyr Starbucks kaffe i norsk dagligvare og matservice

PUBLISERT: 7 november 2019
OPPDATERT: 26 januar

Gjennom Nestle blir Starbcucks kaffe nå tilgjengelig i detaljhandelen.

«Starbucks at Home» er den første lanseringen her i landet siden Starbucks og Nestlé i august 2018 formelt inngikk et partnerskap.


I forbindelse med partnerskapet etablerte de to selskapene en global kaffeallianse. Avtalen, verdt 7,15 milliarder dollar, gir Nestlé rettighetene til å selge Starbucks sine kaffe- og teprodukter i detaljhandelen og food-service globalt.

Hele bønner og filterkaffe

Den nye kaffeserien består både av hele bønner og filterkaffe, samt de første Starbucks-kapslene utviklet for Nespresso- og NESCAFÉ Dolce Gusto-systemene. Først ut på markedet er Starbucks-kaffe til Nespresso-systemet, som allerede nå er tilgjengelig hos Elkjøp. Resten av produktene lanseres i dagligvarehandelen første kvartal av 2020.

– Partnerskapet mellom Nestlé og Starbucks forener styrkene, rekkevidden og kunnskapen til tre av verdens sterkeste merkevarer innen kaffe; NESCAFÉ, Nespresso og Starbucks, sier Vladimir Wendl, administrerende direktør i Nestlé Norge.

– Sammen har vi utviklet en serie med spennende kvalitetskaffe, som vi har stor tro på at både vil falle i smak blant norske kaffedrikkere og bidra til vekst i handelen.

Innoverer kaffebransjen

Allerede i 1965 lanserte Nestlé den første instant-kaffen på det norske markedet; NESCAFÉ Gull. I 2003 kom Nespresso, som det første kaffekapselsystemet til Norge, og i 2009 fulgte selskapet opp med enda et kapselsystem; NESCAFÉ Dolce Gusto.

Alle tre har bidratt til bærekraftig suksess for Nestlé. Alliansen med Starbucks konsoliderer Nestlés posisjon som verdens ledende kaffeselskap, og gjør nå Starbucks sine merkevarer globalt tilgjengelig.

– Kaffebarer som nettopp Starbucks bidrar til å utvikle hvordan vi drikker kaffe. Stadig flere foretrekker nå kaffedrikker med melk, som macchiato og cappuccino – et segment hvor Starbucks er særlig sterke, forteller Wendl.

– Starbucks at Home inkluderer en rekke signaturblandinger fra Starbucks og single-origin kaffer, i tillegg til et utvalg klassiskere som Caramel Macchiato og Cappuccino.

Alle produktene er laget av 100 prosent Arabica-kaffe av høy kvalitet, etisk handlet inn fra bønder i verdens fremste kaffedyrkende regioner, i tråd med Starbucks’ CAFÉ-program.

I Norge siden 1898

Nestlé Norge inngår i Nestlé SA som er verdens ledende næringsmiddelkonsern innen ernæring, helse og velvære. Selskapets historie i Norge strekker seg helt tilbake til 1898 og oppkjøpet av Viking Melk.
I dag selger Nestlé en rekke sterke merkevarer som NESCAFÉ, Nesquik, NESCAFÉ Dolce Gusto, Nestlé Barnemat, Smarties, Lion, After Eight, Maggi potetmos og buljong og frokostblandinger som Cheerios og Fitness. Nestlé eier også virksomhetene Nespresso, Nestlé Professional, Kaffeknappen, Purina og Nestlé Health Science.

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar