19.-20. september arrangerer emballasjeklyngen Packbride sin årlige, internasjonale konferanse Top Packaging Summit (TPS) by Packbridge i Malmö.
Konferansen dekker emballasjens verdikjede og har i år undertemaet «The Packbridge Journey) som bygger på et helt nytt konsept med en blanding av keynote-talere og bedriftsbaserte presentasjoner på flere scener.
Opp mot 250 personer er ventet til Stadionmässan i Malmö disse dagene.
Kjempeinteresse for konferansen
– Vi har notert en kjempeinteresse for årets konferanse og kan blant annet ta imot flere utenlandske delegasjoner og utstillere, sier Johan Mårtesson, VD for Packbridge.
– Det nye konseptet engasjerer talere, besøkende og utstillere og blir tatt meget godt imot. Det blir en konferanse som inviterer til utdanning, kompetanseutvikling og enda bedre nettverksmuligheter enn tidligere år.
I tillegg til presentasjoner på fem forskjellige scener, vil det være rundt 50 utstillere på arrangementet.
– Vi har keynote-talere som reiser langt, en helt fra California, og kan også tilby et interessant programpunkt der flere varemerkeeiere og dagligvareselskaper gir korte innlegg om sin emballasjestrategi og hva de ønsker fra emballasjebransjen.
Årets konferanse fokuserer på fire hovedområder:
- Materialer
- Maskiner
- Emballasje
- Sirkulær økonomi
På forsommeren arrangert Packbridge en «Start-Up-Day» på Palladium i Malmö der en rekke oppstartsbedrifter og entreprenører fikk fire minutter hver til å overbevise publikum om de har de beste ideene for emballasjeindustrien.
Ti av disse bedriftene gikk videre til finalen på Top Packaging Summit by Packbridge der de får presentere seg på nytt for juryen som siden skal kåre en vinner. Prisen er på 50.000 svenske kroner.
– Vi har lykkes i å etablere Top Packaging Summt by Packbridge som en av de store europeiske, eller til og med globale, emballasjekonferansene. De internasjonale besøkende blir stadig flere, og årets deltakere kommer ikke til å reise skuffet fra konferansen, sier Johan Mårtensson.