Metsä Board styrker teamet sitt for emballasjedesign

PUBLISERT: 23 januar 2019
OPPDATERT: 26 januar


Med Packaging Service team på tre kontinenter, Europa, Amerika og Asia, vil Metsä Board skape lettere og mer effektive og miljøtilpasset emballasje.

Nå styrkes temaet med to nyansatte designspesialister, Marko Leiviskä og Iiro Numminen.

Graphic Packaging Designer
Marko Leiviskä er ansatt som Graphic Packaging Desinger og har omfattende, global erfaring etter å ha jobbet hos merkevareeiere, konvertere og papirprodusenter. 

Erfaringen har gitt ham et unikt perspektiv på hvordan emballasje styrker et varemerke og hvordan teknisk kunnskap kan kombineres med design og varemerkestrategi. Han kommer nå fra OneMusketeer Oy der han var entreprenør og designansvarlig.

Han har erfaring med å utforme og konseptualisere globale kampanjer for bedrifter som Metsä Board, Stora Enso, Kotkamills, Walki Group og Woikoski.

Structural Packaging Designer
Iiro Numminen er ansatt som Structural Packaging Designer og har arbeidet som designer i snart åtte år. Han har omfattende kunnskap om produksjonsmetoder for konvertering og med digitale verktøy.

Hans innsats for å finne nye bruksområder for fiberbaserte materialer resulterte i «Stretchng Inner Part, vinnerinnovasjon fra Metsä Board i designkonkurransen Better with Less – Design Challenge 2018.
Han kommer senest fra designteamet hos Pa-Hu Oy, produsent av bølgepapp og emballasjeløsninger.

Ilkka Harju, Packaging Services Director, EMEA har følgende kommenter om ansettelsen. 

– Vi er svært fornøyd med å økt Packaging Services kompetanse med både Marko og Iiro. Begge er erfarne designere med omfattende kunnskap om kravene til bærekraftig, effektiv emballasje som gir et sterkt inntrykk.

 

 

Siste nytt

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Les mer

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl