Markedet for bølgepapp øker til 146.850 millioner USD i 2026

PUBLISERT: 25 august 2020
OPPDATERT: 26 januar

Det globale markedet for bølgepappemballasje vil vokse frem mot 2026.

En fersk rapport som viser størrelse, vekst, trender, selskapsanalyser og fremtidsutsikter for bølgepapp, spår en årlig vekst på 0,1 prosent fra 2020-2026.

Dagens marked for bølgepappesker er på 146.850 millioner USD. I årene 2020-2026 er forventet at markedet vil ha en årlig vekstrate (CAGR) på 0,1 prosent, viser rapporten.
Bølgepappesker blir gjerne klassifisert som enkel, dobbel eller trippel. Den mest brukte typen er enkel bølgepapp, med en markedsandel på 87 prosent globalt.

Rapporten dekker definisjoner, klassifisering, produktklassifisering, bruksområder, utviklingstrender, produktteknologi, konkurransesituasjonen, strukturen i verdikjeden, oversikt over industrien, samt nasjonale politikk- og planleggingsanalyser for industrien.

Undersøkelsen tar også for seg drivere og hindringer for det globale markedet og hvordan disse driverne og hindringene påvirker etterspørselen i den aktuelle perioden. Rapporten legger også vekt på mulighetene markedet på globalt nivå.

Her er listen over noen av de største produsentene av bølgepapp globalt:
  • International Paper
  • WestRock (Rock Tenn)
  • Smurfit Kappa Group
  • Rengo
  • SCA
  • Georgia Pacific
  • Mondi Group
  • Inland Paper
  • Oji
  • Cascades
  • Alliabox International (Alliance)
  • DS Smith

Last ned eksempler på sider i rapporten

Kjøp rapporten

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar