Ledende blekk benytter menneskelig elektrisitet som energikilde

Foto: Pressebilde
PUBLISERT: 13 februar 2023
OPPDATERT: 1 mars

International Paper markedsfører nå Ohmega Conductive Ink + Touchcode, en ny teknologi som selskapet sier gir emballasjeindustrien en «ny dimensjon» av merkevarebeskyttelse.

Produktet består av et fysisk kort på bølgepappemballasjen som inneholder en kode som gjør at forbrukere kan låse opp en opplevelse som er utformet av merkevareeier. Blekket, som beskrives som «miljøvennlig», bruker elektrisitet i menneskekroppen som sin primære strømkilde, noe som fører til at blekket låser opp en unik interaksjon på kundenes berøringsskjermenheter.

Sluttbrukeren kan få tilgang til denne sammenhengende emballasjeløsningen i tre enkle trinn: Først trykkes en unik kode på kundens emballasje med det ledende blekket, deretter besøker sluttbrukeren den tilknyttede nettsiden eller appen på enheten sin; til slutt berører de koden med forsiden ned på skjermen for å låse opp eksklusivt digitalt innhold.

Fordelene med den nye blekkteknologien inkluderer bruk av «miljøvennlig» blekk og bølgepapp for å nå bærekraftsmålene, rask og enkel aktivering via sluttbrukerens smarttelefons nettleser, uten behov for kamera eller separat app, og en trygg og sikker plattform som minimerer risikoen for spoofing, phishing eller forfalskning, ifølge International Paper.

– Emballasjens rolle i kundeopplevelsen verdsettes i økende grad av merkevarer. Det er også behov for økt sikkerhet på grunn av den truende risikoen og økende kostnadene ved cybertrusler, sier Katie Diley, innovasjonsmarkedssjef i International Paper.

– Ettersom netthandelen har økt kraftig, har oppvisning av emballasje blitt en forventning. Vår teknologi tilbyr en unik interaksjon med merkevarer og leverer skreddersydd, eksklusivt innhold. Den kan skreddersys for å møte nøyaktige krav, noe som gjør den til en mer attraktiv løsning for spesialiserte produkter.

Pakkeløsningen gjør det mulig for merkevarer å gjøre emballasjen om til en portal som tilbyr kundene eksklusivt innhold og lojalitetsprogrammer skreddersydd for deres målgrupper, samt tilgang til et online dashbord for å spore, måle og overvåke kundeengasjement – ​​for å justere innhold i sanntid basert på hva de reagerer på, står det.

Les mer

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa

Flexobransjen lever og har det godt

At flexobransjen lever i beste velgående må være hovedkonklusjonen på heldagsarrangementet som Dansk Flexo Forum og Sweflex hadde satt sammen.
AFF_07

HP kommer til Drupa med tre nøkkelord

Nøkkelordene for HP hos Drupa er automatisering, integrering og bærekraft, ord som de skal adressere gjennom tre teknologier.
drupa24_hpx

The Power Of Art

Fra Beatles til Budweiser - Sir Peter Blake med ny giv for Pop Art
Sir Peter Blake x Budweiser - b Portrait

Siste nytt

Oppstart for Re3-plast: Reduce, Reuse, Recycle

Den 5. og 6. mars hadde Grønn plattform-prosjektet Re3-plast oppstart hos Nofima i Ås. Prosjektet ledes av Marit Kvalvåg Pettersen, seniorforsker i Nofima, og eies av Nortura ved Per Berg.
re3plast

Konsumentene katalysator for nye bærekraftige emballasjeløsninger

Det er oss forbrukere som driver utviklingen av ny, bærekraftig, emballasje og plastemballasje er ille ute, ifølge en undersøkelse fra Tetra Pak.
ryoji-iwata-IBaVuZsJJTo-unsplashx

Ny teknikk gir innebygd fuktbeskyttelse i fleksible emballasjer

Aptar CSP Technologies og ProAmpac har utviklet en teknologi som gir innebygd fuktbeskyttelse i fleksibel emballasje.
proampac-and-aptar-1709018491x

Lanserer mat-trau av 100% resirkulerte materialer

Klöckner Pentaplast (kp) sier de lanserer en viktig milepæl i matemballasjeindustrien og har lansert de første mattrauene bestående av hundre prosent resirkulert PET (rPET) som utelukkende kommer fra trau.
KP-trayx