International Paper markedsfører nå Ohmega Conductive Ink + Touchcode, en ny teknologi som selskapet sier gir emballasjeindustrien en «ny dimensjon» av merkevarebeskyttelse.
Produktet består av et fysisk kort på bølgepappemballasjen som inneholder en kode som gjør at forbrukere kan låse opp en opplevelse som er utformet av merkevareeier. Blekket, som beskrives som «miljøvennlig», bruker elektrisitet i menneskekroppen som sin primære strømkilde, noe som fører til at blekket låser opp en unik interaksjon på kundenes berøringsskjermenheter.
Sluttbrukeren kan få tilgang til denne sammenhengende emballasjeløsningen i tre enkle trinn: Først trykkes en unik kode på kundens emballasje med det ledende blekket, deretter besøker sluttbrukeren den tilknyttede nettsiden eller appen på enheten sin; til slutt berører de koden med forsiden ned på skjermen for å låse opp eksklusivt digitalt innhold.
Fordelene med den nye blekkteknologien inkluderer bruk av «miljøvennlig» blekk og bølgepapp for å nå bærekraftsmålene, rask og enkel aktivering via sluttbrukerens smarttelefons nettleser, uten behov for kamera eller separat app, og en trygg og sikker plattform som minimerer risikoen for spoofing, phishing eller forfalskning, ifølge International Paper.
– Emballasjens rolle i kundeopplevelsen verdsettes i økende grad av merkevarer. Det er også behov for økt sikkerhet på grunn av den truende risikoen og økende kostnadene ved cybertrusler, sier Katie Diley, innovasjonsmarkedssjef i International Paper.
– Ettersom netthandelen har økt kraftig, har oppvisning av emballasje blitt en forventning. Vår teknologi tilbyr en unik interaksjon med merkevarer og leverer skreddersydd, eksklusivt innhold. Den kan skreddersys for å møte nøyaktige krav, noe som gjør den til en mer attraktiv løsning for spesialiserte produkter.
Pakkeløsningen gjør det mulig for merkevarer å gjøre emballasjen om til en portal som tilbyr kundene eksklusivt innhold og lojalitetsprogrammer skreddersydd for deres målgrupper, samt tilgang til et online dashbord for å spore, måle og overvåke kundeengasjement – for å justere innhold i sanntid basert på hva de reagerer på, står det.