Ledende blekk benytter menneskelig elektrisitet som energikilde

Foto: Pressebilde
PUBLISERT: 13 februar 2023
OPPDATERT: 1 mars

International Paper markedsfører nå Ohmega Conductive Ink + Touchcode, en ny teknologi som selskapet sier gir emballasjeindustrien en «ny dimensjon» av merkevarebeskyttelse.

Produktet består av et fysisk kort på bølgepappemballasjen som inneholder en kode som gjør at forbrukere kan låse opp en opplevelse som er utformet av merkevareeier. Blekket, som beskrives som «miljøvennlig», bruker elektrisitet i menneskekroppen som sin primære strømkilde, noe som fører til at blekket låser opp en unik interaksjon på kundenes berøringsskjermenheter.

Sluttbrukeren kan få tilgang til denne sammenhengende emballasjeløsningen i tre enkle trinn: Først trykkes en unik kode på kundens emballasje med det ledende blekket, deretter besøker sluttbrukeren den tilknyttede nettsiden eller appen på enheten sin; til slutt berører de koden med forsiden ned på skjermen for å låse opp eksklusivt digitalt innhold.

Fordelene med den nye blekkteknologien inkluderer bruk av «miljøvennlig» blekk og bølgepapp for å nå bærekraftsmålene, rask og enkel aktivering via sluttbrukerens smarttelefons nettleser, uten behov for kamera eller separat app, og en trygg og sikker plattform som minimerer risikoen for spoofing, phishing eller forfalskning, ifølge International Paper.

– Emballasjens rolle i kundeopplevelsen verdsettes i økende grad av merkevarer. Det er også behov for økt sikkerhet på grunn av den truende risikoen og økende kostnadene ved cybertrusler, sier Katie Diley, innovasjonsmarkedssjef i International Paper.

– Ettersom netthandelen har økt kraftig, har oppvisning av emballasje blitt en forventning. Vår teknologi tilbyr en unik interaksjon med merkevarer og leverer skreddersydd, eksklusivt innhold. Den kan skreddersys for å møte nøyaktige krav, noe som gjør den til en mer attraktiv løsning for spesialiserte produkter.

Pakkeløsningen gjør det mulig for merkevarer å gjøre emballasjen om til en portal som tilbyr kundene eksklusivt innhold og lojalitetsprogrammer skreddersydd for deres målgrupper, samt tilgang til et online dashbord for å spore, måle og overvåke kundeengasjement – ​​for å justere innhold i sanntid basert på hva de reagerer på, står det.

Les mer

På Hunkeler Innovation Days må leverandørene samarbeide

Hvert annet år er Lucerne sentrum for Hunkeler Innovation Days. Det høres kanskje ikke spennende ut, men det er nok det mest spennende stedet å se på ny teknologi og utviklingstrender innen grafisk produksjon.
hunkeler-i-d

To svenske trykkerigiganter danner milliardkonsern

To av Sveriges største trykkerier fusjonerer. Åtta45 og Exakta Print ønsker å forme fremtiden sammen.
FotoJet-2024-12-17T205718.821

Skap konkurransefortrinn med trykket emballasje

Magnus Blegen, Direktør Production i Canon Norge vitner om et voksende emballasjemarked og slår i den sammenhengen et slag for digitalprintingens fordeler.
foto-83

Smarte emballasjer kobler sammen den fysiske og digitale verden

Under AIPIA World Congress 2024 i Amsterdam ga Fotini Delgado, administrerende direktør i American Laava, sitt og selskapets syn på hvordan tilkoblet emballasje endrer forholdet mellom merkevarer og forbrukere. "Connected packaging" er mye mer enn bare en informasjonsbærer; det er en kraftig digital plattform som samler data og tillit, understreket Delgado.
Laava-DSC07153

Siste nytt

På Hunkeler Innovation Days må leverandørene samarbeide

Hvert annet år er Lucerne sentrum for Hunkeler Innovation Days. Det høres kanskje ikke spennende ut, men det er nok det mest spennende stedet å se på ny teknologi og utviklingstrender innen grafisk produksjon.
hunkeler-i-d

Toppan kjøper Sonoco TFP i USA for nesten to milliarder dollar

Japanske Toppan Holdings har inngått en avtale om å kjøpe Sonoco Products Companys Thermoformed & Flexible Packaging (TFP)-virksomhet i USA for 1,8 milliarder dollar på kontant- og gjeldfri basis.
Toppan

Baklengs inn i fremtiden?

EUs emballasjeforordninge, PPWR, som ble spikret før jul, slår fast at innen 2030 skal ti prosent av all drikkevareemballasje som selges, f.eks. i vår nærmeste EU-nabo Sverige være i gjenfyllbar emballasje – i praksis vil dette si gjenbrukbare glassflasker.
Julmust2021211006_682x

Verdens største fabrikk for produksjon av PLA bygges i Abu Dhabi

Det Dubai-baserte bioteknologiselskapet Emirates Biotech begynner nå å realisere sine tidligere publiserte planer om å bygge et gigantisk anlegg for produksjon av den melkesyrebaserte bioplasten PLA (Polylactic Acid).
dubai-pla-toppx