Lasermekede cannistere for absorbenter reduserer smittefare

PUBLISERT: 25 august 2020
OPPDATERT: 26 januar

Airnov tilbyr lasermerking på cannisterne for absorbenter og tørkemidler.

Ved å erstatte trykk eller papiretiketter med lasermerking mener Airnov å bidra til å redusere smitterisiko fra cannistere for tørkemidler.

Airnov Healthcare Packaging er en global leverandør av emballasje med kontrollert atmosfære. Nå lanserer de en serie med lasermerkede cannistere for fuktabsorbenter og tørkemidler uten direkte trykk eller etiketter.

– Lasermerking gir klar og lesbar produktinformasjon og advarsler med redusert risiko for smitte fra emballerte legemidler og kosttilskudd. Den bidrar også til lavere karbonavtrykk, skriver selskapet i en pressemelding.

Detaljrikdom

Lasermerking utnytter energien fra høyfokuserte laserstråler til å lage en kombinasjon av termisk og fotokjemisk effekt som gir permanent merking. Airnov bruker slike lasere i sine pakkelinjer for 1-grams bokser. Laserne kan merke begge sider av boksen uten at hastigheten reduseres.

Dagens lasere kan merke i høy hastighet og gjengi detaljrike bilder og tekst med høy presisjon. Ved å merke på begge sider kan Airnov inkludere bransjepålagte symboler og informasjon som «Do not eat» på flere språk.

– Markedet for emballasje til legemidler og kosttilskudd fortsetter å kreve høyere sikkerhetsnivå, sier Nicolas Martinez, global produktlinjesjef.

– Vi har svart ved å eliminere materialer som trykkfarger, papir og lim fra emballeringssystemet og tilbyr en mye renere erstatning.

Støpes i hvitt

1-grams cannisterne er av samme størrelse som de standardtrykkede og etiketterte cannisterne og har samme beskyttelse mot kjemisk eller fysisk degradering av legemiddelet på grunn av fukt. Boksene støpes i hvitt for å legge til rette for bruk av lasermerking.

Ved å eliminere en ekstern verdikjede for trykkfarger og etiketter, reduserer lasermerkingen miljøpåvirkning fra transport, emballasje og avfallsstrømmer. Også tiden til markedet blir redusert for kundetilpasset merking som ikke er standard.

– Lasermerking av bokser er en av de første innovasjonene som lanseres under vårt nye varemerke Airnov, forklarer CEO Matthias Brommer.

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar