Labelexpo Europe flytter til Barcelona i 2025

Foto: Bo Wallteg
PUBLISERT: 1 juni 2023
OPPDATERT: 1 juni
Fira Barcelona er også hallene til Hispack, den internasjonale emballasjemessen. Foto: Bo Wallteg

Tarsus Group, arrangør av Labelexpo Global Series, kunngjør at Labelexpo Europe vil flytte fra sin nåværende plassering på Brüssels Expo til Barcelona Fira for 2025-utgaven av messen.

Flyttingen påvirker ikke den kommende Labelexpo Europe 2023, som vil finne sted som planlagt på Brussels Expo i september. Flyttingen til Barcelona i 2025 kommer etter omfattende konsultasjoner med interessenter i etikettindustrien og drar nytte av de utmerkede fasilitetene både på Fira-arenaen og i byen Barcelona.

– Fordelene for både våre utstillere og besøkende ved å flytte Labelexpo Europe til Barcelona er klare, sier Jade Grace ved Labelexpo Global Series.

– Vi har nådd maksimal kapasitet på Brüssels Expo, og Fira varsler neste fase av Labelexpo Europes vekst. De større hallene fremmer en lettere strøm av besøkende rundt på messen og infrastrukturen er tilpasset de tekniske behovene til våre utstillere. De moderne hallene er utstyrt med et effektivt ventilasjonssystem og deres raske, gratis Wi-Fi kan koble opp til 128 000 brukere samtidig.

– Det er også omfattende serveringsmuligheter og lokalet har et sterkt engasjement for grønn energi og bærekraft – Fira har over 25 000 solcellepaneler installert på taket.
Utstillingsområdet ligger en 15-minutters kjøretur fra den internasjonale flyplassen og er på to t-banelinjer, for de som reiser til messen med bil er det 4800 parkeringsplasser på stedet.

– Vi vil alltid se med glede tilbake på årene vi tilbrakte i Brüssel, der Labelexpo vokste til den verdensledende utstillingen den er i dag. Flyttingen til Barcelona vil bygge på denne arven og gi Labelexpo Europe plassen den trenger for fremtidig vekst.

– Den fantastiske beliggenheten til Fira de Barcelona, ​​og Barcelona Citys forpliktelse til å gjøre messen til en suksess, vil sikre at Labelexpo Europe fortsetter å holde sin plass som verdens ledende begivenhet for etikett- og emballasjetrykkindustrien, sier Lisa Milburn , ansvarlig for Labelexpo på Tarsus.

Siste nytt

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David

Les mer

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David

Lakkeffekter uten lakk i Agfas nye planskriver

Agfas nye Onset Panthera FB3216 flatbedskriver er bygget for høye volumer og eksepsjonell hastighet. I tillegg kan maskinen levere lakkeffekter uten lakk.
agfa-DSC0097

Plockmatic satser innen etikett og emballasje

For ti år siden leverte Plockmatic stort sett bare stift- og falsemaskiner for arktrykk. Siden den gang har de gjort seg bredere gjennom oppkjøp, og på årets Fespa var fokuset på noe helt annet: etiketter og emballasje.
Plockmatic

OK fra EU til Amcor og Berry

Emballasjeselskapene Amcor og Berry Global Group har fått antitrust-godkjenning fra EU-kommisjonen (EF) for sin planlagte fusjon.
European-Commission-official-entry