Klöckner Pentaplast lanserer strategien "Investing in better"

PUBLISERT: 4 mars 2021
OPPDATERT: 26 januar

CEO Scott Tracey i Klöckner Pentaplast.

Som ledende produsent av beskyttelsesemballasje med høy barriere og bransjeledende andel av fornybar plast, lanserer selskapet ny bærekraftstrategi.


«Investing inBetter», har Klöckner Pentaplast (kp)kalt sin bærekraftstrategi, der de har satt seg klare mål for langsiktig forbedring av tre nøkkelområder:

  • Close the Loop
    Selskapet ønsker å øke bruken av resirkulert material. Ved å lukke emballasjesløyfen, vil bruke enhver mulighet for å gjøre emballasjen resirkulerbar.
  • Work Smarter
    Et av målene handler om å bruke mindre energi, kutte karbonutslipp og stoppe dumping av avfall på deponi.
  • Act responsibly
    Bygger på hjørnesteinen i Klöckner Pentaplasts kultur om kontinuerlig forbedring på områder som å engasjere ansatte, sikkerhet og å gjøre selskapet annerledes og inkluderende.
CEO Scott Tracey sier:

– Vår bærekraftstrategi er ufravikelig knyttet til vårt formål, som er bærekraftig beskyttelse av hverdagsbehov. Bærekraft har vært en kjerneverdi i mange år. De siste tre årene har vårt «Positive Plastics Pledge» satt bærekraft høyere på agendaen.

– Vår nye strategi skal fungere som et veikart for å bygge og utvide fremskrittene vi allerede har gjort. Den vil også hjelpe oss å møte de langsiktige behovene for våre folk, våre samfunn og planeten vår. Basert på vår historie er vi godt posisjonert for å innfri disse målene.

Før lanseringen av strategien tok kp et initiativ for å øke oppmerksomheten på verdien av plastavfall og plastgjenvinning, samt muligheten for å jobbe med interessentene for å bygge opp infrastruktur, utdanning og insentiver rundt resirkulering av plast i en sirkulær økonomi.

Bærekraftsdirektør i kp Group, Adam Elman sier:

– Vi anerkjenner at de miljømessige og sosiale utfordringene i dag krever raskere tiltak og en bredere og vitenskapsbasert plan. I det siste året har pandemien trigget mange dype forandringer og ført til betydelige globale ulikheter.

– Det er kritisk at vi drar på denne reisen nå og at vi ekspanderer vår gjenvinningsinnsats fra dagens nivå. Vår innsats skal fremover inkludere en fortsettelse av arbeidet med å øke bevisstheten og samarbeide om å bygge opp sirkulær økonomi.

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar