En fleksible treliters ståpose utviklet av Smurfit Kappa og beregnet for aseptisk fylling av fersk juice vant utmerkelsen «Oscar de L’Emballage.
Ståposen har tappekran som på bag-in-box og er utviklet spesielt for det franske selskapet Pressade, som er vedens tredjes største produsent av ikke-kjølt fruktjuice og spesialist på fruktjuice for hele familien.
Holdbar i tre uker
Posen, som er en Smurfit Kapp Pouch-Up-modell, er skreddersydd for en serie med fruktjuicer som Pressade nå lanserer. Den lette emballasjen er praktisk og brukervennlig. En aseptisk Vitop-kran av samme type som på bag-in-box gjør det enkelt å tappe juicen.
Til tross for at posen rommer hele tre liter er den med sin fleksibilitet likevel enkel å oppbevare. Juicen trenger ikke å oppbevares i kjøleskap men holder seg likevel fersk i tre uker. Dette er betydelig lenger enn andre ferskjuice-emballasjer, der holdbarheten som oftest er kun fire-fem dager.
– Pouch-Up er en hygienisk emballasje som kan fornye våre produkter og få dem til å stå frem på butikkhyllen, sier Catherine Bererd, produktsjef hos Pressade.
– Denne emballasjen kommer til å bli satt pris på av forbrukerne, ikke minst fordi den både er praktisk og morsom.