Innovasjoner og bærekraft i fokus på Fachpack i slutten av september

PUBLISERT: 12 september 2024
OPPDATERT: 12 september
Bilde: Nürnberg Messe

24. – 26. september 2024 vil industriledere, innovatører og eksperter innen emballasjeindustrien igjen samles i Nürnberg, Tyskland. Da legges det til rette for Fachpack. Nürnberg Messe lover å levere et bredt spekter av innovasjoner, bærekraft og nettverksmuligheter, og tiltrekker besøkende fra hele verden.

Med over 1500 utstillere fra mer enn 40 land og et bredt spekter av seminarer, workshops og foredrag, dekker Fachpack hele emballasjekjeden, fra design og materialvalg til produksjon og resirkulering..

I tillegg til teknologisk utvikling, som selvsagt også er i fokus, vil bærekraft og miljøbevissthet gjennomsyre hele messen. Besøkende kan se frem til å se de nyeste materialene og metodene som tar sikte på å redusere emballasjens miljøpåvirkning og fremme sirkulære systemer.

– Vi ser at bærekraft ikke lenger er en trend, men en nødvendighet. Fachpack 2024 er en mulighet til å lære av de beste på feltet og se hvordan vi kan integrere disse løsningene i våre egne selskaper for å møte fremtidens krav, sier Marie Jaeger på Trade Fair Agency, Nürnbergmessens svenske representant.

Via Packnews får du gratis inngang til messen!

Bruk koden FP24Packnewswww.fachpack.de/en/visit for å bestille billett.

Siste nytt

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Les mer

Ikke glem egen flaske eller kopp hvis du skal løpe Paris Marathon 2026

Hvis du planlegger å løpe Paris Marathon 2026, ikke glem å ta med din egen flaske eller krus til drikke. Løpet blir det første i verden som ikke tilbyr flasker og kopper, men heller påfyllingsstasjoner. Paris eliminerer nå fullstendig engangsartikler.
Parisx
Ikke glem egen flaske eller kopp hvis du skal løpe Paris Marathon 2026

Bølgepapp blir ny delmesse på Fespa neste år

Neste mai arrangeres Fespa. Temaet for messen er «The place for experts», som vil fremheve Fespa som et globalt møtested for ekspertise, forretningsutvikling innen trykking og visuell kommunikasjon. Denne uken ble det presentert to nye delmesser som lanseres i Barcelona.
neil-felton-ceo-fespa-e1602838208704
Bølgepapp blir ny delmesse på Fespa neste år

Gratis webinar: Hvorfor tonerteknologi er kommet for å bli innen etikett- og emballasjetrykk

Torsdag 13. november kl. 09:00 (CET) arrangerer Xeikon sammen med Packnews et gratis webinar på engelsk med tittelen «Why is toner technology here to stay for label and packaging printing».
Frank-Jacobs-900x600-1
Gratis webinar: Hvorfor tonerteknologi er kommet for å bli innen etikett- og emballasjetrykk

Konica Minolta viste prototype på sin nye etikettpresse på Labelexpo

Konica Minoltas AccurioLabel-maskinserie feiret nylig sitt 10-årsjubileum på Labelexpo Europe. På en pressekonferanse på messen ble detaljer om den neste versjonen av serien avduket, en maskin som sto på selskapets stand som prototype.
Toshi
Konica Minolta viste prototype på sin nye etikettpresse på Labelexpo