Innbyggere i megabyer er positive til emballasje

PUBLISERT: 14 september 2017
OPPDATERT: 26 januar


Folk som bor i megabyer er positive til emballasje som en problemløser for en mer bærekraftig fremtid, og «packaging sustainability» blir forstått og verdsatt.

Men det er forskjeller på forventningene til byforvaltningens håndtering av gjenvinning, forsøpling, avfallshåndtering og støtte for bærekraftig oppførsel. Dette fremgår i BillerudKorsnäs nye forbrukerpanel i Packaging Sustainability.

Forbrukerpanel skal gi bedre innsikt
Emballasje er et hett tema og diskuteres i dag stadig oftere på toppnivå hos merkevareeiere, politiker, ikke-statlige organisasjoner og fremfor alt forbrukere. BillerudKorsnäs har opprettet et forbrukerpanel for å få bedre forståelse av forbrukerne drivkraft.

De vil også samle innsikt om emballasjens rolle i samfunnet, hvordan emballasjen muliggjør beder løsninger fra et miljøsynspunkt, samt de forskjellige megabyenes evne til å støtte forbrukerne til å ta bærekraftige valg med emballasje.

Emballasjens bærekraft rangeres høyt av forbrukerpanelet som representerer megabyer rundt om i verden. De høye poengene (54,1 Net Positive Attitude) indikerer at de fleste forbrukerne i har en positiv innstilling til emballasje som potensiell problemløser.

Asiatiske byer er mest positive, unntatt Tokyo
Statistikken viser forskjeller rundt om i verden, der de asiatiske byene er mest positive til emballasjen. I den nedre delen kommer europeiske storbyer. Innbyggerne i Tokyo plasserer seg lavest og har dermed ikke tro på at bedre emballasje kan gjøre fremtiden mer bærekraftig.

En megaby defineres av FN som et storbyområde med en total befolkning på over 10 millioner mennesker. Visse definisjoner angir også et minimumsnivå for befolkningstetthet (minst 2.000 personer per kvadratkilometer).

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red