Kavli ba folket om hjelp i vellykket desemberkampanje

PUBLISERT: 14 desember 2020
OPPDATERT: 26 januar

|Sølvi Andreassen, Kavli.

I starten av desember ble kampanjen «Min Kavlifavoritt» lansert, med mål om å engasjere folket i utviklingen av en ny smøreostserie.

Kampanjen har vært vellykket. Knappe to uker senere har Kavlis idébank fått over 6900 smaksforslag.

– Vi visste på forhånd at smak engasjerer, men har aldri opplevd en så massiv respons når vi har bedt om forslag fra folket. Engasjementet så langt viser at Kavli smøreoster er mer aktuelle og relevante enn noen gang, og at forbrukerne ønsker seg mange flere Kavli-favoritter på tube, sier markedsdirektør Gudfinna Traustadottir.

På kampanjesiden kan forbrukerne lage sine egne smøreostfavoritter, gjennom å velge blant spennende ingredienser og kombinere disse til smaker som man selv ønsker å se i butikkhyllene. I løsningen kan folk også kommentere på og stemme frem andres smaksforslag.

– Kampanjen skal resultere i lanseringen av en Kavli Limited Edition-serie, med forbrukernes egne smaksfavoritter. Er man heldig og foreslår vinnersmaken, får man kanskje en premie eller navnet sitt på tuben også, forteller produktsjef Sølvi Andreassen.

Tomat, avokado og chili i tet
Sølvi Andreassen, Kavli.

I skrivende stund har den mest likte smaksideen på kampanjesiden 629 likerklikk. Ideen er en kombinasjon av ost, avokado og bacon, og har fått navnet «Freshavacado»». Deretter følger «Double chili» med smak av chili, «Ketchup» med smak av tomat og «Krydret skogssopp» med smak av pepper og sopp.

– Det er veldig gøy å se at folk liker, kommenterer og deler smøreostideene. Vi ser også av kommentarene på poster i sosiale medier at folk har sterke meninger når det kommer til smak, de har virkelig sine klare favoritter. Det er spennende og inspirerende for oss som jobber med å utvikle nettopp nye forbrukerfavoritter, sier Andreassen.

– Når kampanjeperioden er over vil vi velge ut de fem mest likte kombinasjonene. Deretter tar produktutviklerne våre en vurdering av råvarene som er valgt ut og bestiller inn. Produktene blir utviklet og smaktestet sammen med forbrukere, og den varianten som smaker best blir lansert, fortsetter hun.

Lanserer limited edition

Etter planen skal den første smøreosten i limited edition-serien lanseres i februar 2022. Deretter vil den bli erstattet av en ny forbrukerfavoritt september samme år. Ingrediensene på nettsiden byttes ut etter hvert som man ser hvilke som er mer og mindre populære blant forbrukerne.

– Vi ser i tillegg på andre måter å involvere forbrukerne på i utviklingen av produktet, så kanskje blir det muligheter for å påvirke mer enn smak, sier produktsjefen.

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar