Kavli ba folket om hjelp i vellykket desemberkampanje

PUBLISERT: 14 desember 2020
OPPDATERT: 26 januar

|Sølvi Andreassen, Kavli.

I starten av desember ble kampanjen «Min Kavlifavoritt» lansert, med mål om å engasjere folket i utviklingen av en ny smøreostserie.

Kampanjen har vært vellykket. Knappe to uker senere har Kavlis idébank fått over 6900 smaksforslag.

– Vi visste på forhånd at smak engasjerer, men har aldri opplevd en så massiv respons når vi har bedt om forslag fra folket. Engasjementet så langt viser at Kavli smøreoster er mer aktuelle og relevante enn noen gang, og at forbrukerne ønsker seg mange flere Kavli-favoritter på tube, sier markedsdirektør Gudfinna Traustadottir.

På kampanjesiden kan forbrukerne lage sine egne smøreostfavoritter, gjennom å velge blant spennende ingredienser og kombinere disse til smaker som man selv ønsker å se i butikkhyllene. I løsningen kan folk også kommentere på og stemme frem andres smaksforslag.

– Kampanjen skal resultere i lanseringen av en Kavli Limited Edition-serie, med forbrukernes egne smaksfavoritter. Er man heldig og foreslår vinnersmaken, får man kanskje en premie eller navnet sitt på tuben også, forteller produktsjef Sølvi Andreassen.

Tomat, avokado og chili i tet
Sølvi Andreassen, Kavli.

I skrivende stund har den mest likte smaksideen på kampanjesiden 629 likerklikk. Ideen er en kombinasjon av ost, avokado og bacon, og har fått navnet «Freshavacado»». Deretter følger «Double chili» med smak av chili, «Ketchup» med smak av tomat og «Krydret skogssopp» med smak av pepper og sopp.

– Det er veldig gøy å se at folk liker, kommenterer og deler smøreostideene. Vi ser også av kommentarene på poster i sosiale medier at folk har sterke meninger når det kommer til smak, de har virkelig sine klare favoritter. Det er spennende og inspirerende for oss som jobber med å utvikle nettopp nye forbrukerfavoritter, sier Andreassen.

– Når kampanjeperioden er over vil vi velge ut de fem mest likte kombinasjonene. Deretter tar produktutviklerne våre en vurdering av råvarene som er valgt ut og bestiller inn. Produktene blir utviklet og smaktestet sammen med forbrukere, og den varianten som smaker best blir lansert, fortsetter hun.

Lanserer limited edition

Etter planen skal den første smøreosten i limited edition-serien lanseres i februar 2022. Deretter vil den bli erstattet av en ny forbrukerfavoritt september samme år. Ingrediensene på nettsiden byttes ut etter hvert som man ser hvilke som er mer og mindre populære blant forbrukerne.

– Vi ser i tillegg på andre måter å involvere forbrukerne på i utviklingen av produktet, så kanskje blir det muligheter for å påvirke mer enn smak, sier produktsjefen.

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red