Kavli ba folket om hjelp i vellykket desemberkampanje

PUBLISERT: 14 desember 2020
OPPDATERT: 26 januar

|Sølvi Andreassen, Kavli.

I starten av desember ble kampanjen «Min Kavlifavoritt» lansert, med mål om å engasjere folket i utviklingen av en ny smøreostserie.

Kampanjen har vært vellykket. Knappe to uker senere har Kavlis idébank fått over 6900 smaksforslag.

– Vi visste på forhånd at smak engasjerer, men har aldri opplevd en så massiv respons når vi har bedt om forslag fra folket. Engasjementet så langt viser at Kavli smøreoster er mer aktuelle og relevante enn noen gang, og at forbrukerne ønsker seg mange flere Kavli-favoritter på tube, sier markedsdirektør Gudfinna Traustadottir.

På kampanjesiden kan forbrukerne lage sine egne smøreostfavoritter, gjennom å velge blant spennende ingredienser og kombinere disse til smaker som man selv ønsker å se i butikkhyllene. I løsningen kan folk også kommentere på og stemme frem andres smaksforslag.

– Kampanjen skal resultere i lanseringen av en Kavli Limited Edition-serie, med forbrukernes egne smaksfavoritter. Er man heldig og foreslår vinnersmaken, får man kanskje en premie eller navnet sitt på tuben også, forteller produktsjef Sølvi Andreassen.

Tomat, avokado og chili i tet
Sølvi Andreassen, Kavli.

I skrivende stund har den mest likte smaksideen på kampanjesiden 629 likerklikk. Ideen er en kombinasjon av ost, avokado og bacon, og har fått navnet «Freshavacado»». Deretter følger «Double chili» med smak av chili, «Ketchup» med smak av tomat og «Krydret skogssopp» med smak av pepper og sopp.

– Det er veldig gøy å se at folk liker, kommenterer og deler smøreostideene. Vi ser også av kommentarene på poster i sosiale medier at folk har sterke meninger når det kommer til smak, de har virkelig sine klare favoritter. Det er spennende og inspirerende for oss som jobber med å utvikle nettopp nye forbrukerfavoritter, sier Andreassen.

– Når kampanjeperioden er over vil vi velge ut de fem mest likte kombinasjonene. Deretter tar produktutviklerne våre en vurdering av råvarene som er valgt ut og bestiller inn. Produktene blir utviklet og smaktestet sammen med forbrukere, og den varianten som smaker best blir lansert, fortsetter hun.

Lanserer limited edition

Etter planen skal den første smøreosten i limited edition-serien lanseres i februar 2022. Deretter vil den bli erstattet av en ny forbrukerfavoritt september samme år. Ingrediensene på nettsiden byttes ut etter hvert som man ser hvilke som er mer og mindre populære blant forbrukerne.

– Vi ser i tillegg på andre måter å involvere forbrukerne på i utviklingen av produktet, så kanskje blir det muligheter for å påvirke mer enn smak, sier produktsjefen.

 

Les mer

World Packaging Organisation gir global stemme til emballasjeindustrien

Den nye presidenten for World Packaging Organization, Luciana Pellegrino, har tiltrådt – den første kvinnen i denne rollen i den globale organisasjonens historie. Her deler hun sin strategi og visjon med Lindy Hughson, sjefredaktør for det australske magasinet Packaging News.
Pellegrionx

Siste nytt fra bioplastindustrien presenteres i København 11. april

11. april arrangeres Nordic Bioplastic Conference 2024 i København, et arrangement som vil ta for seg innovasjoner innen biobaserte og biologisk nedbrytbare plastmaterialer.
Industriens-hus-1024x468-1

4. april samles den nordiske flexotrykkbransjen i Helsingør

4. april samles flexotrykkbransjen på Marienlyst Strandhotel like utenfor Helsingør. Absolute Flexo Future 2024 er organisert av det danske Flexo Forum og SweFlex.
marienlyst-2

CCL Industries åpner ny sleeveproduksjon

CCL Industries, en produsent av spesialetiketter, sikkerhets- og emballasjeløsninger, har offisielt åpnet sitt nye etikettsenter i Dornbirn, Østerrike, og fullfører flyttingen fra Hohenems, Tyskland.
CCL-Dornbirn_27_by_Marcel_Hagen-studio22-768x512x

Siste nytt

World Packaging Organisation gir global stemme til emballasjeindustrien

Den nye presidenten for World Packaging Organization, Luciana Pellegrino, har tiltrådt – den første kvinnen i denne rollen i den globale organisasjonens historie. Her deler hun sin strategi og visjon med Lindy Hughson, sjefredaktør for det australske magasinet Packaging News.
Pellegrionx

Siste nytt fra bioplastindustrien presenteres i København 11. april

11. april arrangeres Nordic Bioplastic Conference 2024 i København, et arrangement som vil ta for seg innovasjoner innen biobaserte og biologisk nedbrytbare plastmaterialer.
Industriens-hus-1024x468-1

4. april samles den nordiske flexotrykkbransjen i Helsingør

4. april samles flexotrykkbransjen på Marienlyst Strandhotel like utenfor Helsingør. Absolute Flexo Future 2024 er organisert av det danske Flexo Forum og SweFlex.
marienlyst-2

CCL Industries åpner ny sleeveproduksjon

CCL Industries, en produsent av spesialetiketter, sikkerhets- og emballasjeløsninger, har offisielt åpnet sitt nye etikettsenter i Dornbirn, Østerrike, og fullfører flyttingen fra Hohenems, Tyskland.
CCL-Dornbirn_27_by_Marcel_Hagen-studio22-768x512x